• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Amorteringsfritt pga Corona/Covid-19

Fritt

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
19 Mars 2020
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
Sitter dom 5 i sju en lördag morgon och "tittar" på det? Ambitiöst^^
Vad är ditt problem? Du behöver inte detta nej men varför har du taskig attityd?
Skulle höra vad Mr.årets medlem och 2pac skulle spara på detta på 3 månader och inte hon som släppt allt och du som inte har mycket lån. Och ja de jobbar på lördagar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Vad är ditt problem? Du behöver inte detta nej men varför har du taskig attityd?
Skulle höra vad Mr.årets medlem och 2pac skulle spara på detta på 3 månader och inte hon som släppt allt och du som inte har mycket lån. Och ja de jobbar på lördagar
Inget problem.
Inte spara, skjuta upp.
Då var dom ambitiösa som jobbar den tiden på morgonen på en lördag med riktlinjer för amorteringsfrihet, dom imponerar. Hur har du fått infon om att dom satt få och tittade på den frågan?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Detta ska gälla privatlån också. Swed kör med detta nu. Finns citat längre upp i tråden


Det är 2 separata frågor.
Dispens från amorteringskrav på bolån är en.

Lämna amorteringsfritt på andra lån en annan. Eftersom amorteringskravet finansinspektionenen satt på vissa bolån gäller bolån så gäller det inte privatlån.
Bankerna står helt fritt i att lämna amorteringsfritt på övriga lån efter eget tycke. Har inget med fi amorteringskrav att göra.
Gör dom det så behöver dom klura på hur de fria månaderna ska tas igen, om kostnaden per månad ska höjas, om lånet förlängs eller om det blir en sista betalning dom blir väldigt hög.
Dom vill nog slippa rekrytera mer folk till kravavdelningarna :rolleyes:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Jaha? Haha swed har detta nu så du borde kanske kontakta de och ge de sina eftertraktade åsikter? Haha

Nej. Hahahah. Har ingen anledning att kontakta swedbank, du kan ringa dom.
Hur gick du infon om att marginalen jobbade helg med att titta?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Haha du som är så kunnig och hänger upp dig på grejer du uppenbart inte är intresserat av? Ring Marginalen och fråga?

Jag är intresserad av att veta hur du vet att folk på marginalen satt och jobbade med det före 7 i går morse, det är just därför jag frågade om precis det.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Det här är verkligen intressant att höra 2pac. Gör gärna en ca belopp på detta... vill också höra hur detta inte skulle hjälpa då man kan ta de ”sparade” pengarna och amortera ner de sämsta lånen...
3 månaders amorteringsfritt skulle spara mig ca 13000kr. De kan jag betala en dyr lån med.

missade detta, förlåt. Jag svarar senare idag när jag är framför datorn.
 

Fritt

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
19 Mars 2020
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
Tänkte precis som du.
Där satt man med miljonskuld och hade ångest hur sjutton man skulle fixa detta.
Mådde skit mycket oro och fick något lite kort svar utan medmänsklighet eller förlåtelse. Klart man blir stött o lite ledsen. Och får svar från nån utan ekonomiska problem och med det UC betyg. Men bry dig inte du är dig själv närmast och hoppas du får positivt svar från Marginalen :faceheart:
Det är precis så det är! Hoppas Lars läser noga genom din kommentar här och kanske ändrar sin taskiga ställning. Man kan ju alltid hoppas
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp