• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Angående månadslön

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Suck & stånk... om jag i mitt arbete är garanterad en semesterersättning om 9000kr extra om året och en minimum bonus om EN extra månadslön, men ett max tak på 2 månadslöner (82.000kr); skulle ja då inte tillgodoräkna mig detta? Det står ju t.o.m inskrivet under förmåner i mitt anställningsavtal... Vi pratar ju nu om över 90.000kr extra i årslön... Klart att ja tidigare redovisade ett snitt på detta förr...ville varken luras eller ”krydda” min lön - ja redovisade faktiska värden, som likväl oftast var i underkant... :) Tjoohooooo :)
Stånk:D:p konstapeln har talat! Glöm och lägg ner dina bonusar nu konstapel ingen bank vill ha med de att göra, tar du med de, kryddar du din inkomst som många av oss andra:) ;)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Suck & stånk... om jag i mitt arbete är garanterad en semesterersättning om 9000kr extra om året och en minimum bonus om EN extra månadslön, men ett max tak på 2 månadslöner (82.000kr); skulle ja då inte tillgodoräkna mig detta? Det står ju t.o.m inskrivet under förmåner i mitt anställningsavtal... Vi pratar ju nu om över 90.000kr extra i årslön... Klart att ja tidigare redovisade ett snitt på detta förr...ville varken luras eller ”krydda” min lön - ja redovisade faktiska värden, som likväl oftast var i underkant... :) Tjoohooooo :)
Men är det redovisad i din anställningsavtal, tar ju du det med såklart :) vad pratar vi om ens här? Är du garanterad en månadslön per år, självklart du ska ta med detta? Inte 2 dock för då kryddar du eftersom det inte är säkert och då kan inte banken räkna med det? Ohhh men hur svårt kan det vaaaa :mad: Tror folk har blivit lite förvirrad här:rolleyes:
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Men är det redovisad i din anställningsavtal, tar ju du det med såklart :) vad pratar vi om ens här? Är du garanterad en månadslön per år, självklart du ska ta med detta? Inte 2 dock för då kryddar du eftersom det inte är säkert och då kan inte banken räkna med det? Ohhh men hur svårt kan det vaaaa :mad: Tror folk har blivit lite förvirrad här:rolleyes:

Exakt... så gjorde jag när de begav sig. Har inte lånat på ett år nu, men sitter med utmätning om nästan 20tkr/mån nu... shit happens... :oops:

Tror denna tråden får ”chilla” nu litta... innan vi alla går ”bananas” :D:p
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Att krydda sin inkomst är väl det många också gör.

Just att krydda inkomsten är ju dumt, dels eftersom det finns UC men dels kan dom begära in lönespecifikationer vilket också sker mer som regel än undantag.
Däremot så är jag mer förstående till folk som sänker sin kostnad för säg hyror...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp