Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Angående ucscore

hej!
Behöver lite hjälp, försöker få ner mitt ucbetyg till under 4,0 och kommer ha 3 förfrågningar som försvinner den 15onde så kommer endast ha 2 kvar då.
Men har två krediter som är nyttjade som så:
7700kr av 10000
12000 av 13000

Tänkte få ner dessa till under 70% utnyttjande. Spelar de ngn roll om ja betalar in detta nu i dagarna inför uppdateringen som sker runt den 20onde för krediter eller skulle jag gjort det förra månaden? Menar om kreditbolagen redan skickat in hur mycket jag nyttjat hos dem eller om de gör de runt den 20onde?

Tacksam för svar.

Det är hur mycket du utnyttjat av beviljat belopp på dina krediter per den sista maj som redovisas mellan den 15-20 juni så du får satsa på uppdateringen i juli istället. Lycka till. Viktigt är att du inte övertrasserar dina krediter för det påverkar betyget negativt.

Senast ändrad:
Det saldo du har på dina krediter den sista dagen i månaden, är det som uppdateras/syns hos UC kring 15:e-20:e månaden efter.

Tack så jätte mycket för svar, då kör jag all in till sista juni istället.

Hej

Är ni helt säkra på detta ??

Jag har ett santanderkort och det som redovisas på UC är skulden som finns på kortet vid Santanders brytdatum . Brukar vara runt den 5:e .
Men det kanske är olika på olika kort .

Spelar kanske ingen roll i detta fall

Hej

Är ni helt säkra på detta ??

Jag har ett santanderkort och det som redovisas på UC är skulden som finns på kortet vid Santanders brytdatum . Brukar vara runt den 5:e .
Men det kanske är olika på olika kort .

Spelar kanske ingen roll i detta fall
Det kan så vara att de har olika brytdatum men det är saldot per den sista i månaden som rapporteras till UC

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp