Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Angående vivus och onea

Om man tittar på sin faktura och slutbetalar lånet, hur kan man ändå få en restskuld kvar på 1 krona?
Ja 1 krona. Trots att man ändå lagt på 20kr extra. Det är väl så oseriöst det bara kan bli?!
Någon annan måste ju ha reagerat på detta!!

När du slutbetalade din faktura kontaktade du dem och fick exakt belopp eller tog du det belopp som angivits på fakturan och lade på 20 kronor? Jag har själv varit med om att har jag bara utgått från beloppet på fakturan så har jag fått restskuld. När jag ringt för exakt belopp har jag talat om vilken dag jag ska betala in och då fått belopp och sluppit restskuld.

När du slutbetalade din faktura kontaktade du dem och fick exakt belopp eller tog du det belopp som angivits på fakturan och lade på 20 kronor? Jag har själv varit med om att har jag bara utgått från beloppet på fakturan så har jag fått restskuld. När jag ringt för exakt belopp har jag talat om vilken dag jag ska betala in och då fått belopp och sluppit restskuld.
Men jag kan hålla med om att man tror självklart på att man ska kunna lita på det belopp som står på fakturan.

Har också sett att angiven upplupen ränta på fakturan är baserat på det datum fakturan skrevs inte per den sista i månaden så därför ringer jag alltid nu för att få exakt belopp när jag ska slutbetala något.

Ja, man lär väl meddela om man betalar. Men vem ger en restskuld på 0,66kr?! Då är det inte seriöst.
Riktiga bolag har ju en marginal att gå efter.
Och nej det blir ingen nästa gång!

Fick ett inkassokrav på 160 kr av intrum skickat till kfm känns sådär

Piraten var det efter skulden var slutbetald?

Hade betalt påminnelsen sedan kom inkasso sedan krav på de 160 kr vilket missades ,ingen påminellse utan kfm direkt 160 kr blir ca 900?????

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp