Många blir nekade lån pga flera barn mm, varför anger ni det? Det syns ju inte på en kreditupplysning om ni har barn eller inte. Har alltid skrivit 0 och angivit en hyra som lägre än vad den är egentligen.
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 387
- Poäng
- 1 057
Därför att det kan bita dig väldigt hårt i röven om det kommer fram, blandat annat kan dem kräva alla pengar tillbaka direkt och man kan bli anmäld.Många blir nekade lån pga flera barn mm, varför anger ni det? Det syns ju inte på en kreditupplysning om ni har barn eller inte. Har alltid skrivit 0 och angivit en hyra som lägre än vad den är egentligen.
Skuldsanering är nog bara att glömma om det kommer fram att man ljugit så pass mycket med
- Meddelanden
- 44
- Mottagna reaktioner
- 18
- Poäng
- 42
Stämmer oftast men vid större lån görs större granskningar.Många blir nekade lån pga flera barn mm, varför anger ni det? Det syns ju inte på en kreditupplysning om ni har barn eller inte. Har alltid skrivit 0 och angivit en hyra som lägre än vad den är egentligen.
Samt, blir red flag om du uppger hyra 4000 kronor och dom sedan kör en granskning av transaktioner månader tillbaka (vilket dom flesta gör nu) och ser att du betalar det dubbla i hyra.
Då kan du få avslag bara för att du Ljög när du i själva verket kanske hade fått godkänt om du hade talat sanning.
- Meddelanden
- 1 296
- Mottagna reaktioner
- 696
- Poäng
- 637
Många blir nekade lån pga flera barn mm, varför anger ni det? Det syns ju inte på en kreditupplysning om ni har barn eller inte. Har alltid skrivit 0 och angivit en hyra som lägre än vad den är egentligen.
När jag ansökte om lån, när jag kunde göra det då angav jag min årslön innan reseavdraget gjordes. När jag gör reseavdraget så tjänar jag plötsligt 80.000-90.000 kr mindre om året. För exempel, jag tjänade 478.000 kr på min lönespec. men när jag gör en upplysning på mig själv så är min deklarerade inkomst 403.000 kr och det kan påverka väldigt mycket hur mycket du får låna. 478.000 kr är en lön på 39.800 kr och 403.000 kr är en lön på 33.500 kr.
Jag angav också vår faktiska hyra för lägenheten och inte inklusive förrådet vi hyr.
- Meddelanden
- 152
- Mottagna reaktioner
- 53
- Poäng
- 176
Det gör de väl ändå om man inte betalar, eller?Därför att det kan bita dig väldigt hårt i röven om det kommer fram, blandat annat kan dem kräva alla pengar tillbaka direkt och man kan bli anmäld.
Skuldsanering är nog bara att glömma om det kommer fram att man ljugit så pass mycket med
De har ju ingen aning om hur stor del av hyran jag betalar. Det är ju mellan mig och sambon. De har aldrig kollat något noggrannare på mig, lånat 500 000 en gång bla, har iofs alltid betalt de gamla lånen i tid och så, de har aldrig velat se mina transaktioner heller när jag lånat, inte någonstans. Det är för privat, skulle aldrig gå med på det.Stämmer oftast men vid större lån görs större granskningar.
Samt, blir red flag om du uppger hyra 4000 kronor och dom sedan kör en granskning av transaktioner månader tillbaka (vilket dom flesta gör nu) och ser att du betalar det dubbla i hyra.
Då kan du få avslag bara för att du Ljög när du i själva verket kanske hade fått godkänt om du hade talat sanning.
- Meddelanden
- 152
- Mottagna reaktioner
- 53
- Poäng
- 176
Sedan kanske alla inte har som mål här i livet att få en "framtida skuldsanering"Därför att det kan bita dig väldigt hårt i röven om det kommer fram, blandat annat kan dem kräva alla pengar tillbaka direkt och man kan bli anmäld.
- Meddelanden
- 1 482
- Mottagna reaktioner
- 777
- Poäng
- 677
Om man inte går med på att det kollas upp transaktioner så är det nog inte många långivare kvar att välja på. Iaf inte om man inte har väldigt bra förutsättningar.De har ju ingen aning om hur stor del av hyran jag betalar. Det är ju mellan mig och sambon. De har aldrig kollat något noggrannare på mig, lånat 500 000 en gång bla, har iofs alltid betalt de gamla lånen i tid och så, de har aldrig velat se mina transaktioner heller när jag lånat, inte någonstans. Det är för privat, skulle aldrig gå med på det.
- Meddelanden
- 1 482
- Mottagna reaktioner
- 777
- Poäng
- 677
Om frågan var ställd till mig så har Swedbank gjort det på mig.Nämn en storbank som kollar?
- Meddelanden
- 98
- Mottagna reaktioner
- 96
- Poäng
- 247
En fråga inom samma ämne… om man har tre barn, men som bara bor varannan vecka, hur ska man fylla i då? Man kan ju inte skriva 1,5 barn direkt. Och fyller man i tre barn ser det ut som att man har dom på heltid = väldigt mycket mindre marginaler.
Har testat lite på Coops ”lånegenerator”, och där är det stor skillnad på vad man får låna vid olika antal barn. Därav min fundering.
Har testat lite på Coops ”lånegenerator”, och där är det stor skillnad på vad man får låna vid olika antal barn. Därav min fundering.
De har ju dykt upp en fråga om de kan kolla via tink när man gör låneansökan men godkänner aldrig det. Har inte varit några problemOm man inte går med på att det kollas upp transaktioner så är det nog inte många långivare kvar att välja på. Iaf inte om man inte har väldigt bra förutsättningar.
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 387
- Poäng
- 1 057
Sa bara att det var en sak vilket är sant menar inte att det ska vara något mål att få..Exakt. Men frågar du "Krelf" så kan oknytna skosnören förhindra en framtida skuldsanering, så det ska du passa dig för
Du får fuska hur mkt du vill jag bryr mig inte men frågan var varför inte alla gör det och svaret är att man teoretiskt sätt kan bli dömd för bedrägeri
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 387
- Poäng
- 1 057
Många nu för tidenNämn en storbank som kollar?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.