• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Anmälan 4 finance AB

Yoyo

V.I.P
Poäng: 112
Blev medlem
24 September 2013
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Efter att de flesta fått erbjudandet om ökning av lån och deras gamla avtal gick över till det nya gjorde jag en anmälan till konsumentverket, där jag fått svar av en jurist.
Detta var innan onea skickade ut mejl om att de gjort fel.

Fick svar från en jurist där. Tycker ni att det e nödvändigt att gå ännu längre. Skicka efterfrågade doc?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Bra gjort! Jag tycker du ska svara på frågorna, skicka dokumenten - men även meddela att Onea pudlat och skicka med deras ursäkt. Då har konsumentverket hela bilden klar för sig.
 

Yoyo

V.I.P
Poäng: 112
Blev medlem
24 September 2013
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Det har jag gjort nu. Länkade även till den tråden där vi alla skrivit ang oneas höjning. Hoppas på att det händer något.
 

Dunkey

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 April 2015
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Jag är beredd att prata med konsumentverket om det skulle hjälpa dem. Jag har dock inte gått på Oneas höjningserbjudande då det hade inneburit 3 gånger högre ränta (från deras erbjudande). Från pudeln de skickade ut, så framgår det att många har varit nervösa när de har insett att de har fått sina lån omlagda och varit i kontakt med 4finance efter det att de tackat ja till höjning av lånet. Tilläggas är att det är 2 st. erbjudanden har gått ut under våren där lånen lades om med den högre räntesatsen. Så det var aldrig frågan om ett enstaka misstag.
 

Yoyo

V.I.P
Poäng: 112
Blev medlem
24 September 2013
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Jag är beredd att prata med konsumentverket om det skulle hjälpa dem. Jag har dock inte gått på Oneas höjningserbjudande då det hade inneburit 3 gånger högre ränta (från deras erbjudande). Från pudeln de skickade ut, så framgår det att många har varit nervösa när de har insett att de har fått sina lån omlagda och varit i kontakt med 4finance efter det att de tackat ja till höjning av lånet. Tilläggas är att det är 2 st. erbjudanden har gått ut under våren där lånen lades om med den högre räntesatsen. Så det var aldrig frågan om ett enstaka misstag.


Ja det vore bra om många ville va med på detta, får se vad juristen säger.
 

Yoyo

V.I.P
Poäng: 112
Blev medlem
24 September 2013
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Har fått svar:)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    174.4 KB · Visningar: 377
  • image.jpg
    image.jpg
    90.4 KB · Visningar: 379
C

Calof

Gäst
Poäng: 0
Hej! Tycker det är jättebra du gör detta och det är lovansvärtt, dock tycker jag att du bör hålla juristens namn utanför, då alla övriga här på forumet (ialf i tråden) är anonyma. Lycka till med det andra! :)
 

Yoyo

V.I.P
Poäng: 112
Blev medlem
24 September 2013
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Hej! Tycker det är jättebra du gör detta och det är lovansvärtt, dock tycker jag att du bör hålla juristens namn utanför, då alla övriga här på forumet (ialf i tråden) är anonyma. Lycka till med det andra! :)


Ja jag hoppas det. Ja fast han är en ganska känd jurist, om man googlar så märker man att han haft många mål på Konsumentverket:)
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Dom har ju som sagt mailat ut till alla att "ett fel har inträffat" och att dom ska lägga tillbaks oss på gamla avtalet.
Men dom har inte fixat det åt mig ännu och jag ska ju betala månadsavin (alternativt betala in förlängningsavgift) nu i slutet av denna månad, men jag ska ju inte betala enligt de felaktiga högre beloppen eller hur?
 

Yoyo

V.I.P
Poäng: 112
Blev medlem
24 September 2013
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Dom har ju som sagt mailat ut till alla att "ett fel har inträffat" och att dom ska lägga tillbaks oss på gamla avtalet.
Men dom har inte fixat det åt mig ännu och jag ska ju betala månadsavin (alternativt betala in förlängningsavgift) nu i slutet av denna månad, men jag ska ju inte betala enligt de felaktiga högre beloppen eller hur?


Har du pratat med dem ang det?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp