• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ansöka med Historiskt skuldsaldo

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Jag förstår inte att bankarna är så generösa mot att låna ut till folk som haft historiskt skuldsaldo hos kronofogden. Kan inte förstå det alltså. Men en fråga, har du några andra synliga lån idag om svaret är ja, hur stora?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Jag förstår inte att bankarna är så generösa mot att låna ut till folk som haft historiskt skuldsaldo hos kronofogden. Kan inte förstå det alltså. Men en fråga, har du några andra synliga lån idag om svaret är ja, hur stora?
Man kan ju såklart tänka så , samtidigt kan det ju också betyda att man vänt och betalt sin skuld ! Sen kan man vända på det och tänka ska man som bank låna ut mer om en har tex redan 800-900k i blanco ? Jag tycker det senare är en större risk faktiskt
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
129
Poäng
337
Man kan ju såklart tänka så , samtidigt kan det ju också betyda att man vänt och betalt sin skuld ! Sen kan man vända på det och tänka ska man som bank låna ut mer om en har tex redan 800-900k i blanco ? Jag tycker det senare är en större risk faktiskt
Dem känner på dem ge högre räntor
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Fast en på 900K utan skuldsaldo och anmärkning betalar ju uppenbarligen på sina skulder oavsett hur höga dom är - något man inte kan säga om någon med anmärkningar eller ärenden hos kFM :)
 

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Man kan ju såklart tänka så , samtidigt kan det ju också betyda att man vänt och betalt sin skuld ! Sen kan man vända på det och tänka ska man som bank låna ut mer om en har tex redan 800-900k i blanco ? Jag tycker det senare är en större risk faktiskt
Håller med!!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Fast en på 900K utan skuldsaldo och anmärkning betalar ju uppenbarligen på sina skulder oavsett hur höga dom är - något man inte kan säga om någon med anmärkningar eller ärenden hos kFM :)
Jag gör det ? Jag betalar faktiskt 6600 kr till Handelsbanken jämte min utmätning varje månad :) så visst finns det de :) plus 16 500 hos kronofogden :) så visst betalar man på skulderna :)
 
Senast ändrad:

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Det finns säkert undantag men det finns en anledning varför man per automatisk nekas med anmärkning men inte med högt blanco...
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
818
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Mig veterligen ser inte/fokuserar inte vissa banker på historiskt skuldsaldo. En bekant till mig befann sig i en liknande situation som du och hade drygt tio månader kvar med historiskt skuldsaldo. Han fick ett antal bra bud med utmärkta räntor.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp