• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ansökan om 500.000 kr vilken låneförmedlare?

F

Fred321

Gäst
Poäng: 0
Hej jag tänker ansöka om 500 000 kr på fredag då ännu en förfrågning går ut för mig. Jag undrae vilken låneförmedlare jag bör ansöka hos? Vem av förmedlarna har flest banker med hög lånenivå och låg ränta? Min ekonomiska situation ser ut såhär:

UC-betyg: 0,6
Skulder: 0 kr
Uc förfrågningar: 3 (2 på fredag)
Inkomst år 2017: 358 000 kr
Ogift

Va tror ni om chansen att få beviljat ett lån på 500 000 samt vilken låneförmedlare bör jag vända mig till?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Du kommer väl rimligtvis ha 0.5-0.4 i betyg på fredag.
Så det kan inte vara några problem.
Med dessutom 0 skulder, knappt några UC-förfrågningar, inga anmärkningar och hygglig inkomst kan jag inte se hur du skulle bli nekad på Advisa (fler aktörer än Lendo).
Notera dock att ytterst få bolag beviljar 500K utan medsökande, så det är väl i såfall det enda jag kan tänka mig spökar för dig. Men i övrigt lär du nog få bud.

Håll oss uppdaterade, detta är ytterst intressant.
 
F

Fred321

Gäst
Poäng: 0
Du kommer väl rimligtvis ha 0.5-0.4 i betyg på fredag.
Så det kan inte vara några problem.
Med dessutom 0 skulder, knappt några UC-förfrågningar, inga anmärkningar och hygglig inkomst kan jag inte se hur du skulle bli nekad på Advisa (fler aktörer än Lendo).
Notera dock att ytterst få bolag beviljar 500K utan medsökande, så det är väl i såfall det enda jag kan tänka mig spökar för dig. Men i övrigt lär du nog få bud.

Håll oss uppdaterade, detta är ytterst intressant.

Tack så mycket för snabbt svar Terry.
Det kommer jag definitivt göra.
Det verkar som jag kommer chansa på advisa och hoppas det löser sig med hela beloppet.

En fråga: när dem väl ringer mig från advisa och frågar om anledning till lånet, spelar det någon roll vad jag svarar dem? Behöver jag ens prata med dem? Räcker det inte med att jag godkänner ett erbjudande så fort jag fått?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Om du måste ange eller dom frågar så säg antingen A) att du ska köpa bil. B) att du ska renovera.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Advisa ringde aldrig mig. Har du hört att de ringer?
Som Terry säger, blir 500k i ett svep lite svårt då inte så många banker erbjuder 500k, och de som gör det, vill helst ha en medsökande.
Inte omöjligt dock! Du kan absolut få lån på 500k men kanske inte i ett svep.
Berätta gärna hur det går och lycka till!
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Risken blir att det blir ockerräntor på ett lån på 500kkr. Medan två mindre lån ger marknadsledande räntor.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Risken blir att det blir ockerräntor på ett lån på 500kkr. Medan två mindre lån ger marknadsledande räntor.

Men om han söker 350 + 200 säger vi då drar han på sig fler UC-förfrågningar å andra sidan?
Men jag tror nog ändå du är rätt på det, i synnerhet när man ser vilka få aktörer det är som erbjuder dom summorna (Exempelvis Bank Norwegian)
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Men om han söker 350 + 200 säger vi då drar han på sig fler UC-förfrågningar å andra sidan?
Men jag tror nog ändå du är rätt på det, i synnerhet när man ser vilka få aktörer det är som erbjuder dom summorna (Exempelvis Bank Norwegian)
Vill man ha bra räntor på den summan ska man ha riktigt bra och stabil inkomst eller stamma träff med bankman.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp