Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansökte lån hos swedbank - Nekad pga av minus på kontot 1 gång..

Hej!

Alltså det här var det sjukaste.. Jag har kämpat med betala av lån och försökt sänka min uc så mycket som möjligt.

Efter år med slit så tog jag steget och gick till min bank Swedbank. Jag ansökte om samlingslån på 190000 kr och det blev nekat. Chockad och förvånad så ringer jag och frågar varför det blev nekat.

Han svarar att jag kan se här att du har haft minus på ditt konto i augusti i år och jag trodde först att han skämtade.
Så fort jag haft minus på kontot så har jag åtgärdat problemet inom 1 dag. Jag har ett privatkonto och ett konto med min sambo som vi skickar pengar mellan.

Jag frågade om det verkligen inte finns något man kunde göra och då sa han tyvärr så får du vänta 1 år tills det försvinner.. helt seriöst alltså.

För övrigt så har jag 0,7 i UC Score och inkomst på 280k år 2016.
Har lån på wasa 121k
Bank norwegian 41k
Ikano 170k

Var bara tvungen och skriva av mig lite.

En prenumeration drog pengar från mitt konto så att saldot visade minus. Nu har jag inte gjort någon ansökan hos Swedbank. Men vet att det skulle innebära avslag om jag skulle behöva ett lån när mina anmärkningar försvinner snart.

Ger dig, precis som Biggen ovan, rådet att byta bank!

Ur bankens perspektiv kan man kanske se att ett minussaldo vid något tillfälle skulle kunna vara ett tecken på att man har ansträngd ekonomi och att det höjer risken med att låna ut. Det låter dock väldigt skitnödigt att ha det som en orubblig regel, de måste ju kunna dels se att skulden justerades omedelbart och dels se att det frekvent tillförs pengar från ett annat konto vilket tyder på delad ekonomi etc.

Byt bank var ett bra råd, om inte annat så för den lilla hämnden det innebär. Sök lån via Lendo istället.

Byt bank var ett bra råd, om inte annat så för den lilla hämnden det innebär. Sök lån via Lendo istället.

Det låter inte som någon hämnd direkt... Har han inga lån hos Swedbank, utan bara håller sig med transaktionskonto, internetbank och något kort, så tjänar de säkert på att han byter bank.

Det låter inte som någon hämnd direkt... Har han inga lån hos Swedbank, utan bara håller sig med transaktionskonto, internetbank och något kort, så tjänar de säkert på att han byter bank.

Beror väl på hur man ser det. De får ju heller aldrig ta del av några eventuella lån eller bolån dave tar i framtiden. ...och inte heller lär han öppna konton hos Swedbank för sina (framtida?) barn osv. En hel generationsgren som försvinner som framtida kunder ;)

Begreppet nödlidande engagemang använder/använde dom på sådana kunder, inga lån och inget sparande.. tjänar i princip inget på dem.

Begreppet nödlidande engagemang använder/använde dom på sådana kunder, inga lån och inget sparande.. tjänar i princip inget på dem.

Det låter nästan som att bankerna erbjuder sina tjänster till personer som saknar lån och sparande, av medlidande för personerna... Dom står själva bakom utvecklingen att skapa ett samhälle utan kontanter...

Man lånar ut människors sparade pengar och tjänar otroligt mycket pengar på så sätt.

En övertrassering på några kronor och man blir direkt oönskad.

Dom utnyttjar goda kunder och pissar på personer som dom inte har något att tjäna på. Vilken verksamhet!

Det låter nästan som att bankerna erbjuder sina tjänster till personer som saknar lån och sparande, av medlidande för personerna... Dom står själva bakom utvecklingen att skapa ett samhälle utan kontanter...

Man lånar ut människors sparade pengar och tjänar otroligt mycket pengar på så sätt.

En övertrassering på några kronor och man blir direkt oönskad.

Dom utnyttjar goda kunder och pissar på personer som dom inte har något att tjäna på. Vilken verksamhet!

Man ska ju ha klart för sig att banker är som vilken företagsverksamhet som helst, man ska tjäna pengar och göra styrelse och ägare nöjda. Man har lyckats väldigt väl med begrepp som "personlig bankman" och liknande, att man har kundens bästa för ögonen. I själva verket är det säljare dom är och säljer för att företaget ska tjäna pengar.

Hej igen!

Ja bankerna är fan speciella!

Jag fick iallafall godkänt på en annan bank så nu är jag fan klar med alla lån och skit.

Alla som sitter i klistret bara kämpa på! Jag levde verkligen på inget under 1 år.. betalade av så mycket jag kunde från varje lön!
<3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp