Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansvarsfull utlåning

2015 Hade jag ett lån hos cashbuddy med problem att återbetala. Betalde tillslut dem men mailade med dom.om att anledningen till mina problem att betala var grovt spel missbruk. Nu har ja ett lån hos dem igen. Hur fan kunde de ens bevilja? Och såklart spelade ja bort pengarna.. kan jag hävda att de inte har gjort sin plikt?

I det mejlet du skrev till dem, om du bara skrev att du hade svårt att betala pga spelmissbruk tror jag blir svårt att hävda att de gjort fel. Men om du även skrev att du vill att de ska spärra dig för framtida lån och de inte gjort det så är det en annan sak.

De kommer hävda att de går på dina förutsättningar som de ser i kreditupplysningen och inte gamla mejl

Förstår hur du tänker men det kommer aldrig funka.. inte rättsligt allefall. De är inte skyldiga att spärra dig även om du ber om det. Så länge du är myndig och har sökt och godkänt ett lån så är du även skyldig att betala tillbaka oavsett om du två dagar innan säger att du inte kommer kunna betalatillbaka..

Ända anledningen är väl om typ media skulle ta upp en sådan här grej och de kanske då backar..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp