• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Använda samlingslån till annat, kontraktsbrott?

A

Anki55

Gäst
Poäng: 0
Använder pengarna man sagt man ska lösa andra lån med, utan gör av med dem på annat. Kan man råka illa ut då för typ kontraktsbrott?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Jag har personligen svårt att se det.
Man åtar sig skyldighet att ta ett lån och betala tillbaka detta lånet. Om man således fullföljer sin plikt och betalar tillbaka på det så kan jag inte riktigt se att man gör en olaglig handlig, men visst i det finstilta och paragraferna finns det säkert en del som säger att borgenären kan avkräva pengarna om det visat sig att man uppgivit falsk information i sin ansökan...
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Håller med Terry. Aldrig hört en bank som efteråt följer upp vad man faktiskt använde pengarna till. Enda (tror jag) som händer är att du själv får det jobbigt med månadskostnaderna för de olösta lånen + nya tillkommande lånekostnader för det nya lånet
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Är mycket begränsade möjligheter som finns att säga upp konsumentkrediter.
Däremot skulle det om krediten inte betalas och det då visar sig att man satt sprätt på pengarna med annat än vad som avtalats.
 
S

Svullo

Gäst
Poäng: 0
Det är ju extremt obegåvat att låna pengar och sätta sprätt på dem? Lös dina lån istället
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp