Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Avbetalningsplan hos Vivus och Onea

Vivus är omöjliga att förhandla med pm du inte kan betala.kan bevilja avb på deras villkor med höga belopp. Skickar snabbt till fogden om du inte sköter avbetalningsplan. Återkallar INTE ärenden från fogden innan full betalning skett.

Onea beviljar ingen avbetalningsplan!

Fortsätter skicka hot om att skicka ärendet till kronofogden trots att jag ringer och säger att jag inga pengar har till att reglera hela skulden men kan sätta in en tredjedel. Har betalat in ca 20 % till dem men detta är enligt dem inte tillräckligt trots att det är högre belopp än vad andra har!

Hur i helvete kan datainspektion tillåta att utlåningsföretag inte godkänner avbetalningsplaner!!!

VIDRIGT!

Onea beviljar ingen avbetalningsplan!

Fortsätter skicka hot om att skicka ärendet till kronofogden trots att jag ringer och säger att jag inga pengar har till att reglera hela skulden men kan sätta in en tredjedel. Har betalat in ca 20 % till dem men detta är enligt dem inte tillräckligt trots att det är högre belopp än vad andra har!

Hur i helvete kan datainspektion tillåta att utlåningsföretag inte godkänner avbetalningsplaner!!!

VIDRIGT!

Först och främst är det knappast Datainspektionens jobb att sätta villkoren för lån på marknaden.

Onea beviljar inte avbet.planer men precis som Cat5io påpekade kan man betala ner skulden med varje förlängning. Det blir dyrt men man slipper KFM.

Först och främst är det knappast Datainspektionens jobb att sätta villkoren för lån på marknaden.

Onea beviljar inte avbet.planer men precis som Cat5io påpekade kan man betala ner skulden med varje förlängning. Det blir dyrt men man slipper KFM.

Det är trots allt datainspektionens skyldighet att kontrollera så att samtliga utlånings bolag följer god kreditsed.

Sett till hur många aktörer som tillåts agera både utlånare och indrivare samt inte tillåta skäliga avbetalningsplaner så verkar man släppt på den tillsynen.

Mer om detta finns inne på fattiga riddare.

Onea

jag anser att det är ett sjukt system när man tar en avgift varje månad och försöker att hindra kunden från att få ett avbetlnings plan som är rimlig.
Man skall anmälla dessa sms bolag ändå för ockerränta och deras sätt att
hota sina kunder med KF

Problemet är att VI inte anmäler. Varför vi inte anmäler är för vår tid går ut på att lösa månadens utgifter och inte har ork till detta.

Jag hoppas verkligen att alla snabblåneföretag går under. "Men det är väl bra att man kan låna om man får en oförutsedd utgift...." Ja, absolut! Men absolut inte till skitvillkor. Dessa villkor glöms lätt bort när man befinner sig i knipa. Även om det fungerar för mig så har det ätit upp någon annan (det börjar bli ganska många nu...) inifrån.

Man blir beroende av lånen efter tag. Ett mini-pyramidspel liknande den Bernie Madoff åkte i finkan för, för att hålla det hela i gung.

Jag frågade en vän en gång om han var sugen på att starta ett företag där man inriktar sig på snabblån. Hans svar blev: Vill jag tjäna pengar, ska det vara med gott samvete.

Det fick mig att känna mig som ett kräk och jag valde att ge upp planerna.

Jag hoppas verkligen snabblåne-företagen går under. Ett beroende som inte ger någon njutning är skit! Det enda man får på köpet är sömnlösa nätter.

Lycka till alla!

Arg....

Jag ÄR så jääävla arg o ledsen på Onea, jag har försökt få till en avbetalnings plan för mitt lån!!! Det är precis omöjligt så som jag förstått att jag inte är ensam om här på forumet. ..men de mailar och smsar om att de inte har fått tag på mej och om jag inte betalar hela skulden omgående skickar de ärendet till kronofogden och att jag ska höra av mej omedelbart. ...Men va fan vill de då, ,jag har ju förklarat att jag tyvärr inte kan betala allt på en gång! ! Och de säger ju bara vi på Onea har inga avbetalnings planer. .Har inte ens fått ett skriftligt inkasso krav, bara på minnelse! Fan får det gå till så här, bara massa hot och stöddig kundtjänst! ! Jag har inte varit med om så oresonliga människor när det gäller att få en avbetalnings uppgörelse någon gång, men däremot varit med om att det är svårt att få låga belopp i avb-planen! USCH vad trött jag är på detta med lån! Ser inget ljus i tunneln...svårt att hitta nån glädje numera! Jag mår skit !

avbetalnings plan

Har också råkat ut för samma sak! Ingen avbetalning på Onea men har fått på vivus. Visst är det konstigt att det går att förlänga men inte få till en avbetalning på samma summa????

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp