Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Avbetalningsplan hos Vivus och Onea

Erbjuder och godkänner man låneansökningar på upp till 15000 kr är det oerhört "taskigt" av 4finance bolagen att ej erbjuda en avbetalningsplan för de som misslyckats med att betala av lånen. Jag har själv haft lån hos både vivus och onea, men hade ett helvete att få ihop pengar när lånen blev till ärenden hos KFM. Det löste sig till slut som tur var.

Behöver du låna ganska mycket, men vet inte om du kan betala tillbaka på utsatt tid, låna då inte från dessa.

Att Onea inte erbjuder avbetalningsplan vet jag, så jag antar att Vivus erbjuder avbetalningsplan om man skött sina betalningar/förlängningar annars kanske det kört även där.

Vivus,medelandelån, risicum,Vippi

Pratade med vivus igår, dom sa att man måste vänta till det går till deras inkasso innan man kan få en avbplan, dom var trevliga.
Pratade även med medelandelån som sa samma sak vänta till Gothia tar över.
Har även pratat med Vippi, detta var svaret av dom:

Hej,

Tyvärr har inte vi möjlighet att göra upp avbetalning hos oss. Detta sköts av inkassobolaget Svea Ekonomi. Så fort du får inkassokravet hem på posten är du välkommen att kontakta dem och komma överens hur du vill göra betalningen. Även om fakturan går vidare till inkasso betyder det inte att ni får någon anmärkning, inkasso är bara till för att hjälpa.

Risicum här är deras svar:Tyvärr är det inte möjligt att göra någon avbetalning/anstånd hos oss.
Detta p.g.a. att det vid behandlingen av återbetalningar rör sig om stora volymer
vilket medför en standardiserad process. Inkasso kan hjälpa med någon
slags avbetalningsplan eller anstånd om det hinner gå vidare. Även om ärendet går
vidare till inkasso betyder det inte att ni får någon anmärkning eller att ni
inte kan låna hos oss igen.
Inkasso hjälper bara till att få betalningen gjord.

För att kunna göra upp avbetalningsplan/anstånd måste ditt ärende ha gått först till inkasso.
Samt att ni kontaktar inkassot så fort ni fått inkasso kravet hem på posten.

Hoppas detta hjälper nån orolig!:)

(Återkommer med flera snart)

onea

Att inte onea då är villiga att gå med på avb-när det hamnat hos deras inkasso fattar jag inte,när vivus-onea är samma bolag??.....

Någon på forumet som lyckats med att få avbetalningsplan hos Onea,antingen före eller efter ett utslag hos Kfm?

Hej

Nej ingen avbetalningsplan hos Onea, dock gick de med på anstånd fram till den 25 mars efter en del tjafs.

/Olle.

vivus

Måste säga att vivus inkasso var väldigt bra Fick en månad i anstånd utan varken förlängning eller delbetalning, sen avb-plan, jag har deras maxlån.

Hur många gånger fick du dela upp avbetplanen på?

om det står att man har kredit att utnjytta är det bara att söka då
bet det ut direkt(vivus)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp