Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Avbetalningsplan hos Vivus och Onea

På Onea's hemsidan stå ingent om att du får bara förlängra 1 år

Hur kan dom särbehandla folk på det här viset?
Jag har kört med förlängningsavgift plus att jag betalat in några hundra på det, för att det ska sjunka.

Har ringt och frågat om jag får delbetala istället, men får nej till svar. Dom borde ju se att jag kan betala åtminstone 2000 spänn varje månad, som jag gjort nu ett tag.

Helt sjukt!!

Hej,

Är det någon som vet om Onea gör en avbetalningsplan efter att man gått till inkasso?

Tacksamt för svaret!

Hur kan dom särbehandla folk på det här viset?
Jag har kört med förlängningsavgift plus att jag betalat in några hundra på det, för att det ska sjunka.

Har ringt och frågat om jag får delbetala istället, men får nej till svar. Dom borde ju se att jag kan betala åtminstone 2000 spänn varje månad, som jag gjort nu ett tag.

Helt sjukt!!

Klart att dom inte vill att folk ska delbetala. det är ju förlägningarna dom tjänar pengar på.

Kräk. Jag kanske är snart ur detta helvete. Hoppas alla dessa företag går under sen.

Jag fick avbetalningsplan på mitt lån hos dem efter att det gått till inkasso nu i december. Ett år fick jag och betalar 1300:- i månaden.

Jag har ett lån hos Vivus på ca 14 000 kr. Kommer aldrig mer att låna där. Har förlängt några gånger för 1995 kr/månaden. Jag får mejl från deras s k Inkasso men jag får inte lägga upp en avbetalningsplan! De bara säger samma sak om och om igen: du kan förlänga lånet eller så går det till Kf!!!!!!!

Jag har en mindre lån hos Onea som jag har förlängt samt avbetalat en del..Jag läste att i samband med förlängning av lånet kan man betala en extra summa och amortera på skulden. Stämmer detta? Tacksam för svar!

Ja det stämmer du betalar ordinarie förlängningsavgift först sen när du fått den bekräftat kan du betala in det du kan på samma kontouppgifter som förlängningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp