Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Avbetalningsplan Vivus, Har nån mer råkat ur för....

Har nån mer råkat ur för....
Jag tog ett lån hos Vivus juni 2013.
I början av dec 2013 ringde de upp och erbjöd mig en betalplan med 688 kr i månaden som blev klar augusti 2014.
Nu skulle ja kolla så det stod att lånet var avslutat och allt såg bra ut på vivus.se.
Då såg jag att ja hade ett obetalt lån på 92,40 kr...?
Inte mycket men det var en "slags" ränta som inte låg med i avbetalningsplanen sa det så den tillkommer... Borde inte personen som ringde från Vivus i dec 2013 se min totala skuld och räkna ut summan att betala varje månad.. Hur kan de finnas ränta innan avbetalningsplanen juni-dec trädde i kraft som faktureras nu?

Jag har varit med om exakt samma sak. Fick en betalningsplan på 6 månader, 2250:- i månaden. När jag loggade in i slutet av augusti var lånet slutbetalt men en rest på 297:-. Trodde det bara var att betala in, då de alltid lägger på skit och man kan inte vinna. Nåväl, majlade dem och fick snabbt svar med en ursäkt och att de plockat bort det sista.

Everydayplus

Okej, ja ringde och fick ändå betala detta.. Dessa konstiga avgifter som tillkommer hit o dit.. Och skulle gärna vilja veta vad "annan" ränta är?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp