Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslag på omprövning trots ökat betalutrymme – kan det överklagas?

Medlem
Poäng: 6
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Halloj! Ny här men läst en del

Är lite förundrad, haft skuldsanering i ca 2 år och fick i måndags beslut om avslag på omprövning (betala mer). Mitt betalutrymme har enligt deras beräkning ökat med ca 6200kr, men det avslogs då det inte ansågs vara en väsentlig förbättring :O

På KFMs hemsida anges att 4-5000 är en väsentlig förbättring. Är såklart glad, men också orolig då det kan överklagas.

Någon som fått sin avslagna omprövning överklagad förut? Hur gick den processen till?

Med vänliga hälsningar

Halloj! Ny här men läst en del

Är lite förundrad, haft skuldsanering i ca 2 år och fick i måndags beslut om avslag på omprövning (betala mer). Mitt betalutrymme har enligt deras beräkning ökat med ca 6200kr, men det avslogs då det inte ansågs vara en väsentlig förbättring :O

På KFMs hemsida anges att 4-5000 är en väsentlig förbättring. Är såklart glad, men också orolig då det kan överklagas.

Någon som fått sin avslagna omprövning överklagad förut? Hur gick den processen till?

Med vänliga hälsningar
Skulle också vara intressant att höra om någon annan fått avslag på en lika stor förbättring (eller däromkring, såklart). Tack på förhand!

Ingen mer som har erfarenhet av detta:)?
Allt beror på handläggare,vissa e slappa vissa ändrar betalplan av 2k ökning. Men är kfm som har slutordet så oavsett vad borgenärerna tycker så brukar man få avslag från kfm 8 av 10 omprövningar. Jag själv hade ökning på 35k ett år å fick avslag på omprövningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp