Hej. Någon som blivit avstängd från Binly för att ha misskött sin kredit? Jag har utnyttjat ångerrätten vid flera tillfällen och har nu blivit avstängd för lån på obestämd tid. Har det hänt någon av er? Hur länge är man avstängd månntro?
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 494
- Mottagna reaktioner
- 1 747
- Poäng
- 1 207
Sålänge dem villHej. Någon som blivit avstängd från Binly för att ha misskött sin kredit? Jag har utnyttjat ångerrätten vid flera tillfällen och har nu blivit avstängd för lån på obestämd tid. Har det hänt någon av er? Hur länge är man avstängd månntro?
Förmodligen räknas du som en "dålig kund" i deras bok. Dem tjänar inga pengar när du nyttjar ångerrätten tänker jag? Och det finns inget som tvingar dem att faktist låta dig låna.Avstängningen kan därför vara permanent.
- Meddelanden
- 648
- Mottagna reaktioner
- 253
- Poäng
- 447
Se det som en seger. Sen är väl en blockering rätt självklar om du gör så upprepade gånger
- Meddelanden
- 352
- Mottagna reaktioner
- 261
- Poäng
- 487
Lika bra det.
Men, kan ändå undra, om detta skulle prövas rättsligt då ångerrrätten är inskriven i lagen. Att bli avstängd enbart av det skälet kanske inte är lagligt. Menar inte att TS ska göra det. Bara rätthaveristiska tankar…
Men, kan ändå undra, om detta skulle prövas rättsligt då ångerrrätten är inskriven i lagen. Att bli avstängd enbart av det skälet kanske inte är lagligt. Menar inte att TS ska göra det. Bara rätthaveristiska tankar…
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 388
- Poäng
- 1 057
Är ingen rätt att låna så dem har alltid rätten att neka. Sen kan dem skylla på precis vad som helst för att man inte får låna så går inte göra så mkt åt det rättsligt ändåLika bra det.
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 494
- Mottagna reaktioner
- 1 747
- Poäng
- 1 207
Lika bra det.
Det förutsätter ju att du har rätt att låna pengar. Vilket du inte har i någon lag. Kreditföretagen bestämmer själva.
- Meddelanden
- 179
- Mottagna reaktioner
- 84
- Poäng
- 237
Yes jag har samma sak. Kunde låna upp till 50k vardera på cre*** och lum***. Har för mig att jag nyttjade ångerrätten 2-3 gånger och nu får jag inte låna en krona. Väldigt skönt, grattis till dig från mig!
MVH
MVH
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.