Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bästa väg framåt

Kommer att under 10-11 månader ha dubbla löner och, förhoppningsvis, kunna pumpa in en del extra (cirka 150 000) i min överskuldsatta tillvaro. Tacksam för råd och tips inför detta, och hur jag ska tänka? Sikta på samlingslån ganska snart? Eller avvakta och betala av så mycket som möjligt? Var kommer extra amorteringar att göra störst skillnad? Jag vill dels komma ner så mycket som möjligt i skuldnivå, men också sänka min månadskostnad så mycket det bara går.
Min UC-risk just nu är 1,48. 3 FF (en går ut i juni, en i juli och en i september. Bor i lägenhet, sambo.
Mina skulder:
Ica 269 057 Ränta: 5,86% Aktuell månadskostnad: 2958 (rak amortering)
Marginalen 279 063 Ränta: 8,25% Månadskostnad: 3137 (annuitet)
Ikano 287 502 Ränta: 6,94% Månadskostnad: 3788 (rak amortering)
Thorn 28 000 Ränta: 10% Månadskostnad 500 (annuitet)

Jag skulle pumpa in så mycket som möjligt under dessa månader. Dvs köra snöbollseffekten under dessa månader. Du har världens chans att verkligen bli av med flera skulder nu under dessa månader. Något som är få förunnat får dom allra flesta.

Jag skulle släcka THORN på en gång och avsluta helt . Väldigt dålig aktör att ha och göra med för övrigt. Kom ihåg att du bör alltid få skriftligt via mail att dina lån/krediter är avslutade.

Sen in allt på marginalen som har högst ränta efter THORN.

Risken är att när man börjar samla lån "bara" för att man har bra UC och får mer att leva på och som du får mer på kontot. Börjar att skuldsätta sig igen och amorterar inte av mer fast man "kan". Det går fort att göra av med 100.000 kr på ingenting.

Du har en väldigt bra UC så när du amorterar ner så kommer du kunna söka samlingslån och få en normalränta :)

Känslan också av att bli av med lån helt istället slår ju alla ggr än att lägga om dom :)

Senast ändrad:
Jag skulle pumpa in så mycket som möjligt under dessa månader. Dvs köra snöbollseffekten under dessa månader. Du har världens chans att verkligen bli av med flera skulder nu under dessa månader. Något som är för förunnat får dom allra flesta.

Jag skulle släcka THORN på en gång och avsluta helt . Väldigt dåligt aktör att ha och göra med för övrigt. Kom ihåg att du bör alltid få skriftligt via mail att dina lån/krediter är avslutade.

Risken är att när man börjar samla lån "bara" för att man har bra UC och får mer att leva på och som du får mer på kontot. Börjar att skuldsätta sig igen och amorterar inte av mer fast man "kan". Det går fort att göra av med 100.000 kr på ingenting.

Du har en väldigt bra UC så när du amorterar ner så kommer du kunna söka samlingslån och få en normalränta :)

Känslan också av att bli av med lån helt istället slår ju alla ggr än att lägga om dom :)
Håller med @MissGrace till 100% mycket välskrivet och formulerat! Ta hennes råd :)

Hur har du lyckats få bara 10% hos Thorn?

Jag skulle pumpa in så mycket som möjligt under dessa månader. Dvs köra snöbollseffekten under dessa månader. Du har världens chans att verkligen bli av med flera skulder nu under dessa månader. Något som är få förunnat får dom allra flesta.

Jag skulle släcka THORN på en gång och avsluta helt . Väldigt dålig aktör att ha och göra med för övrigt. Kom ihåg att du bör alltid få skriftligt via mail att dina lån/krediter är avslutade.

Ja, Thorn
Hur har du lyckats få bara 10% hos Thorn?
Det har jag inte.. Gick lite fort när jag skrev in där, räntan är 16 % :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp