Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Bör jag ompröva skuldsanering

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 817
Meddelanden
9 011
Mottagna reaktioner
5 804
Poäng
3 817
Jag hade en liknade situation som dej då jag fick min sanering. I det fallet hade jag året innan tjänat väldigt mkt mer pga extremt mkt övertid o semester i pengar istf ledighet än det som stod ansökan. Jag fick en omprövning emot mej av en borgenär som ansåg att jag angett felaktiga uppgifter. Då handl från KFM ringde upp så förklarade jag varför det var sån skillnad (var inte rimligt fortsätta som jag hade gjort flera år innan ansökan till skusan plus inget som heller är självklart att man får övertid) och det blev då avslag på den omprövningen.
Men absolut, ompröva så är det grönt för din del. I slutändan så handlar det om ditt betalutrymme (alltså din inkomstökn netto), hur mkt det har ökat. Sen som du säger, skriv orsaken till att du haft den ökningen nu.
Min handläggare på min nuvarande omprövning säger att det är månadslön före skatt de tittar på.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Meddelanden
1 243
Mottagna reaktioner
680
Poäng
637
Min handläggare på min nuvarande omprövning säger att det är månadslön före skatt de tittar på.
Ja men det är ju iofs logiskt att de ser på inkomsten före skatt eftersom det är den man anger men i slutändan då de räknat ut allt, avdrag för alla kostnader inkl avdrag för skatten så blir det ju det faktiska betalutrymmet ändå.

KFM själva skriver ju så här:
"Omprövning enligt skuldsaneringslagen (2016:675) (SkusanL) – ändrade ekonomiska förhållanden
Vid omprövning av beslut om skuldsanering enligt skuldsaneringslagen ska en helhetsbedömning av samtliga omständigheter göras. Följande indikerar att en omprövning kan vara motiverad:
 Om gäldenären försummat att betala enligt betalplanen under minst fyra månader.
Om gäldenärens betalningsutrymme ökat med 4 000-5 000 kr eller mer per månad.
 Om gäldenärens betalningsutrymme minskat med 500 kr eller mer per månad, efter avdrag för buffert.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp