Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

början på slutet?

Hej, alla här på forumet- tänk trots att jag inte vet vilka ni är så känns det som jag känner er....:D
Jag är precis som många av er- en av dem som fastnat i smsträsket och nu är så överskuldsatt att endast en lotterivinst i miljonklassen tror jag skulle hjälpa....
Detta hemska j-la skuldelände som jag vet att så många befinner sig i, som tar knäcken på en- först ständiga jagandet av nya lån, sömnlösa nätter och våndan för att gå ut och hämta posten....sen våndan över att du inte får smslån för du har bränt dina broar genom missade betalningar...
Började låna genom sms för drygt ett och ett halvt år sedan för att täcka inkomstbortfall under sjukskrivning och sedan studier........ hur j-la dum får man vara..(Vi hade redan innan jag började med detta en hårt belastad ekonomi, mkt lån och krediter.)
Gift och har två barn som jag nu drar ned i träsket- kan man känna mer självförakt....? Borde ju bara förbjudet att vara så korkad!!!
Till en början höll jag min man utanför mitt smslånande men i vintras fick han se ett inkassobrev och jag bekände.
Under hela den här tiden som gått har jag inbillat mig att det löser sig, det måste lösa sig....! jag gör upp avbetalningsplaner med alla- till slut hade jag uppgörelser på 15000 och mer i månaden.... och jag tog nya lån för att klara uppgörelserna...ja ni känner igen er antar jag...
inte hållbart!!
Mitt uppe i studierna rasar jag på nytt och jag har blivit sjukskriven igen (gammalt skit som spökar- äter medicin och går i terapi etc men självklart är denna skuldbubbla en jättebidragande orsak till att jag knäckte igen) och om jag får någon sjukpenning är ännu oklart....
Nu ramlar KF-breven in och vi har inte en chans att betala i den takt lånen förfaller....
Känns som vi släcker skogsbränder med en blomspruta...

TACK och LOV hade vi bokat tid hos kommunens rådgivare och efter 6 veckors väntetid fick vi äntligen komma dit idag!
Som jag våndats för detta möte- nu skulle allt upp på bordet....vår nedtyngda ekonomi- med alla bolån, billån, blancolån och krediter- vi är överskuldsatta helt klart.
Men nu skulle någon räkna ihop alla de där smslånen oxå....jag hade spaltat upp allt så snyggt men jag vägrade använda summafunktionen i excel...hahahhaa så j-la sjukt!
Summa kardemumma; 130 papp i smslåneskulder... 130 papp!!!!????

Men vilken känsla det var att dela denna tunga börda!
Nu inleder vi arbetet med att ansöka om skuldsanering samt div andra åtgärder som krävs för att komma på banan. (försöka sälja bil och hus- tyvärr är huset högt belånat i förhållande till marknadsvärdet.)
Inget är klart och det är absolut inte säkert jag/vi får igenom skuldsanering p g a att jag är sjukskriven (svårt för kf att beräkna betalningsförmåga på sån premisser tydligen, smsskulder i sig är negativt, dock kunde skuldrådgivaren räkna ut att jag inte skulle kunna vara skuldfri inom 40 år....klart kvalificerad där..!)
Men bara att få råd och vägledning och någon som hjälper en styra upp i skiten- underbart! Jag släpper nu allt till KF under tiden - vi håller min mans namn rent och vi offrar mig-(kan nästan känna en viss tillfredsställelse för att jag offras- känns som jag vill sona för skiten jag satt oss i- sjukt va?)
Men jag har ett lite lättare sinnelag nu än för tre timmar sedan- jag kanske kommer kunna sova utan att ta hjälp av mediciner i natt:)

Ville bara dela med mig...!
och fortsättning följer...

Hej!! Vad skönt för er att få hjälp.. Tack för att du delar med dig och jag väntar förväntans fullt på fortsättningen.. Sitter själv i skiten och det ramlar in kfm brev varje dag.. Har skrivit på 10 delgivningskvitto hittills och fler på väg.. Vad händer härnäst undrar jag?? Lycka till med Allt och dela gärna med er igen!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp