Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank Norwegian, privatlån!

Jo skrev samlingslån men inget lösenkrav utan det löste jag själv, pengarna på kontot idag! Otroligt nöjd och förvånad, men vilken skillnad det kommer bli. Ska bli roligt och se uc betyget närmsta halvåret

Tavelman, inte hängt med riktigt.
Vilket belopp sökte du på & vem fick du lån igenom?
Kan du berätta om vilka förutsättningar du hade?

Sökte på lendo, 7ff 13% ungefär i risk, underskott runt 45, belåningsgrad straxt över 100% utav min inkomst. Så inget guldläge precis men fick på remember på hela beloppet med effektiv ränta på ca 20%. Blev även erbjuden att höja från mitt sökta belopp på 90 till 170 plus kreditkort på 20 så dem verkade otroligt enkla. Trodde inte på något alternativ när jag sökte

Du sökte 90.000?
Hur mycket har du i lån idag?

Förhoppningsvis går detta lån att baka om nästa år om jag har is i magen men mig veterligen så ska ingen ny uc behövas. Men trodde belåningsgraden skulle sätta stopp för det denna gången tillsammans med högt underskott och många ff

Hej!
Jag ansökte efter ett lån via Lendo på 250.000kr.
Jag fick erbjudanden från en rad olika företag, dock var det bara en bank som erbjöd mig den summan jag sökte på.
Är glad att det gick utan medsökande, trodde de var kört pga att jag inte tjänar så jättebra.

Min fråga är; kan den banken säga efteråt att jag måste ha en medsökande?
Eller kan jag vara lugn nu att jag kommer få det lånet om jag väljer dem som min bank?

Hej!
Jag ansökte efter ett lån via Lendo på 250.000kr.
Jag fick erbjudanden från en rad olika företag, dock var det bara en bank som erbjöd mig den summan jag sökte på.
Är glad att det gick utan medsökande, trodde de var kört pga att jag inte tjänar så jättebra.

Min fråga är; kan den banken säga efteråt att jag måste ha en medsökande?
Eller kan jag vara lugn nu att jag kommer få det lånet om jag väljer dem som min bank?

Aldrig hört att man ber om medsökande.. en medsökande behöver ju inte nödvändigtvis vara bra för ansökan.
Helt lugn nej, det händer att dom ändrar sig.

Vilken sa ja?

om det lånet på 200.000 skulle skita sig för mig av någon anledning, kan man då ta 2 andra banker som erbjöd 100.000 vardera och skriva under hos dem för att jag ska få 200.000??

Eller funkar det inte så? Kan man bara ta en bank?
Det kanske är något Lendo kundservice kan hjälpa till med?

om det lånet på 200.000 skulle skita sig för mig av någon anledning, kan man då ta 2 andra banker som erbjöd 100.000 vardera och skriva under hos dem för att jag ska få 200.000??

Du kan alltid fråga Lendo om det :)

När du har valt en bank då går det inte att välja en annan bank med samma uc ,
Men om du inte hade valt bank(remember)ännu , då var det möjlig att förändra belopp eller något annat med hjälp av handläggare inom 3 fyra arbetsdagar utan att ny uc tas .
Svar till din frågan blir Nej
Om remember nekar dig senare i processen då ska du göra ett helt ny förfrågning.

Men om du inte hade valt bank(remember)ännu , då var det möjlig att förändra belopp eller något annat med hjälp av handläggare inom 3 fyra arbetsdagar utan att ny uc tas .
Om remember nekar dig senare i processen då ska du göra ett helt ny förfrågning.
Men va det via Lendo?
Är ett annat svar via Lendos frågor och svar:
”Hej xxx
Tack för ditt inlägg

Du kan absolut välja en annan bank om du skulle få avslag från Marginalen Bank.
Dina låneförslag är giltiga i 30 dagar från att du ansökte.

Om du önskar byta bank ringer du oss på 0771 13 13 10!

Ha en fin dag”

Senast ändrad:
Men va det via Lendo?
Är ett annat svar via Lendos frågor och svar:
”Hej xxx
Tack för ditt inlägg

Du kan absolut välja en annan bank om du skulle få avslag från Marginalen Bank.
Dina låneförslag är giltiga i 30 dagar från att du ansökte.

Om du önskar byta bank ringer du oss på 0771 13 13 10!

Ha en fin dag”
Du menar att man kan välja mellan olika låneförslag till en månads period med samma "EN "uc hos lendo?

Du menar att man kan välja mellan olika låneförslag till en månads period med samma "EN "uc hos lendo?
Jag vet inte men borde vara samma UC eftersom dem skriver ”dina låneförslag är giltiga i 30 dagar”
Kopierade bara svaret på en fråga under lendos frågor och svar. Men bästa är nog att fråga Lendo.

Såg nu att det är inom 5 dagar om man ska ändra belopp i ansökan. Men tror man kan ta de andra låneförslag om dem redan finns (via Lendo)

Någon som lyckats sänka räntan på BN?

Jag sökte via advisa, fick erbjudande av BN, sökte 70 000 och fick erbjudande om 440 000 av BN.

Verkar lovande. Hopps allt blir slutgodkänt.

Jag sökte via advisa, fick erbjudande av BN, sökte 70 000 och fick erbjudande om 440 000 av BN.

Verkar lovande. Hopps allt blir slutgodkänt.
Vad har du för andra förutsättningar då?
Inkomst, underskott?
Kreditbetyg?
Om du vill säga

Vad har du för andra förutsättningar då?
Inkomst, underskott?
Kreditbetyg?
Om du vill säga

Hej,

Har pluggat i 4 år (fram till 2017-06) så haft låg inkomst fram tills dess och underskott sedan 2014. Nu inkomst på 2016: 180’ underskott på 30’ till 320’ och underskott på 45’ 2017 i( 2017 verkar synas på UC nu)

Har lån på 105’/4 i synliga (med bra villkor som minskat från 170 sedan juli 2017)
plus cirka 80’/6 i sms/kort lån och det är dom jag vill slutlösa med samlingslån.

Fick ok på 80 på 36 månader med höjbart till 440’.
Har 35’ i lön innan skatt från 2018-04-01 fram tills 2018-03-31 hade jag 30500 och 15 + ff. - accepterade dock snabbt och då presenterade dom inte fler, ångrade att jag inte väntade på andra banker.

Nu har jag laddat upp senaste 2 två lönespecarna samt lagt Ocr/bg för att det slutlöser ”skit sms:en”.

Hoppas det går vägen!

Hoppas jag svarade tydligt.

Vad betyder höjbart till 440?

Kunde välja att utöka lånet från 80 tkr till 440 tkr, alltså låna mer pengar än vad jag ansökt om.

Dom gör så konstiga saker bn.. man får hoppas att dom i allafall ställer någon sorts fråga hur man tänkt om man söker 80, erbjuds 440 och faktiskt tar 440k, det är ju en stor skillnad och en belastning för ekonomin i många år framöver, något som man kanske ska besluta sig om utan vidare.
Men det är min lite grå uppfattning om det hela 😎😎

Dom gör så konstiga saker bn.. man får hoppas att dom i allafall ställer någon sorts fråga hur man tänkt om man söker 80, erbjuds 440 och faktiskt tar 440k, det är ju en stor skillnad och en belastning för ekonomin i många år framöver, något som man kanske ska besluta sig om utan vidare.
Men det är min lite grå uppfattning om det hela 😎😎

Jepp, de kan man ju tycka. Verkar som man kan låna upp till sin årsinkomst typ.

(12x35=420)
Men just nu vill jag bara att detta skall gå igenom,
Låt helgen ta slut :)

Har ju ganska många ff men om man sökt 80 och blir erbjudanden 440 så tycker man det borde vara lugnt. Hopps inget stopppar vid ngn manuellt check för att det är sms lån man skall betala av som alla inte syns på UC.

Har ett litet kreditkort på 5000 hos dem som jag alltid betalt i tid (haft i 5 mån) - detta ska jag betala av i samband med lånet.

Jag fick låna upp till 175 000 kr med 46 i uc risk 97000 inkomst förra året 3000 underskott dock till en ränta på 24 procent så strunta i det lånet givetvis 17 förfrågningar hade ja med dock inga skulder hos inkasso / kronofogden

Jepp, de kan man ju tycka. Verkar som man kan låna upp till sin årsinkomst typ.

(12x35=420)
Men just nu vill jag bara att detta skall gå igenom,
Låt helgen ta slut :)

Har ju ganska många ff men om man sökt 80 och blir erbjudanden 440 så tycker man det borde vara lugnt. Hopps inget stopppar vid ngn manuellt check för att det är sms lån man skall betala av som alla inte syns på UC.

Har ett litet kreditkort på 5000 hos dem som jag alltid betalt i tid (haft i 5 mån) - detta ska jag betala av i samband med lånet.
Opps, de brukar inte gilla att man ska lösa sms-lån som inte syns. Vet ingen som blivit godkänd faktiskt.

Gosh -vi får väl se då, det är cirka 60% av lånen som syns på UC och 40% som inte ses.

Märkligt så dom gör reklam att det är lån för att just lösa sms-lån.

Knepigt, jag är enda positiv eftersom hade möjlighet att öka från 80 till 440 då känns det väl som att det ser ljust ut.

:(

Gosh -vi får väl se då, det är cirka 60% av lånen som syns på UC och 40% som inte ses.

Knepigt, jag är enda positiv eftersom hade möjlighet att öka från 80 till 440 då känns det väl som att det ser ljust ut.

Tala gärna om hur det gick.

Men har du 80k med lösenkrav och blev beviljad 440k?

Till er andra angående att Per ansökte om 80 men blev beviljad 440k. Alla banker gör precis likadant med skillnaden att det är ovanligt att man presenterar hela beloppet som systemet beviljar utan att kunden ens frågar. BN däremot kastar ju pengar omkring så det är väl inte konstigt att de dessutom försöker pressa på kunderna mer än de själva tänkt.

När vi får in en ansökan får vi svart på vitt hur mycket vi kan bevilja som max, hur mycket som ansöktes, om vi kan bevilja mer vid ändring av löptid osv osv. Vid avslag står det en hel radda anledningar (om fler än en) som systemet radar upp för en. Utöver det kan man ju även plocka fram UCn om man skulle vilja utläsa mer.

Men har du 80k med lösenkrav och blev beviljad 440k?

Till er andra angående att Per ansökte om 80 men blev beviljad 440k. Alla banker gör precis likadant med skillnaden att det är ovanligt att man presenterar hela beloppet som systemet beviljar utan att kunden ens frågar. BN däremot kastar ju pengar omkring så det är väl inte konstigt att de dessutom försöker pressa på kunderna mer än de själva tänkt.

När vi får in en ansökan får vi svart på vitt hur mycket vi kan bevilja som max, hur mycket som ansöktes, om vi kan bevilja mer vid ändring av löptid osv osv. Vid avslag står det en hel radda anledningar (om fler än en) som systemet radar upp för en. Utöver det kan man ju även plocka fram UCn om man skulle vilja utläsa mer.

Lösenkrav på 80, ”ange belopp att lösa som inte skiljer sig för mkt från 80”

Sedan möjlighet att öka till 440.
Vi får se om det blir ok.

Men tar dom en ny UC på honom då eller är han "automatiskt" beviljad även 440K om han så önskar?

Lösenkrav på 80, ”ange belopp att lösa som inte skiljer sig för mkt från 80”

Sedan möjlighet att öka till 440.
Vi får se om det blir ok.

Antog du erbjudandet om höjning eller stannade du vid ditt ansökta belopp på 80k när du gick vidare i ansökningsprocessen?

Men tar dom en ny UC på honom då eller är han "automatiskt" beviljad även 440K om han så önskar?

Det går på samma UC. Jag vill så klart inte garantera men på alla banker jag har hört om kan man söka ex. tilläggslån/kreditkort hos inom trettio dagar på samma UC (då pratar vi storbankerna och de största inom branschen). Som ni vet kan det ju hända saker och ting på vägen men jo, han är i stort sett lika säker på 440k som på 80k. Anledningen till detta är att inga ändringar på löptid/belopp görs förrän Per i det här fallet har accepterat erbjudandet från BN.

Per, vilka långivare är det som ska lösas?

Antog du erbjudandet om höjning eller stannade du vid ditt ansökta belopp på 80k när du gick vidare i ansökningsprocessen?

Jag höjde till 90 pga av att du kunde jag slutlösa BN kreditkort som var 4000 av 5000 kvar, det var bara att signera avtalet igen bankid och det står som godkänt.

Så det blev några tusen att utbetala

bn är rena skämtet! Blev beviljad lån och skrev i vad som skulle lösas och signerade med BankID. Dagen efter får jag ett mail att dom avslagit ansökan!!!!! Allt va beviljat och klart!

Hittar heller inget nummer att ringa till idioterna på hemsidan heller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp