Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank Norwegian, privatlån!

Kan inte bestämma mig om jag ska gå igenom Advisa eller direkt genom BN och inte heller vilket belopp jag ska söka på...
Hur mycket fick du hos collector? De brukar vilja ha in lite uppgifter om inkomst och övriga kostnader men det fixar du. De gör ofta en extra uc koll men det är en sån som inte ska påverka. Om den sitter kvar så tar låneförmedlateren bort den de tog. Har hänt mig en gång.

Japp. Men problemet är att jag fick väldigt få bud. Detta handlar om att jag redan har Marginalen,Wasa och Santander....Så återstår gör ju typ Collector,Remember,ICA av dom som brukar vara vanliga här. Remember är jag tydligen späärad på för ett kort som gick till inkasso 2012 (!!!!!!!!!!!).

Så det verkar faktiskt som att nästa steg/ansökan är lite sista chansen och jag är väldigt VÄLDIGT Beroende utav att Advisa låter mig få lån och då förmodligen genom Bank Norwegian. Många bolag backade tack vare mitt höga blanco tror jag.
Okej men har du över 1,1 i blanco?

Blir väldigt svårt att få till fler lån. Inte efter ansökan på Lendo igår. Verkar inte som om några bra erbjudanden kom heller från lendo igår....

Vad menar du med bra?
Jag kan ju inte förvänta mig med 5% i ränta.
Har dessutom pratat med Balanzia där jag får loss ytterligare 100 + dessa 350.
Sista kvar nu.

Vad menar du med bra?
Jag kan ju inte förvänta mig med 5% i ränta.
Har dessutom pratat med Balanzia där jag får loss ytterligare 100 + dessa 350.
Sista kvar nu.
Nej men det är väldigt svårt för oss andra att veta då du är väldigt hemligt angående vilka banker som erbjudit, hur mycket och till vilket ränta, lösen eller inte mm...tänker det är väldigt många som följt dig länge och är intresserat av att veta vad du har fått för erbjudande.
Jag TROR dock med det höga blanco, färska ff från Lendo, blir svårt att få fler större lån för tillfället. Hoppas jag har fel dock!

Nej fan, men kommer ju ha det när lånet jag tog via lendo registreras, det kommer den att göra nästa kredituppdatering i juni alltså.
Ja men måste ju vara lugnt när jag sökte hade jag 1,1 i Blanco o fick många erbjudanden... så jag kan inte se varför det skulle vara ett problem för dig?

Nej men det är väldigt svårt för oss andra att veta då du är väldigt hemligt angående vilka banker som erbjudit, hur mycket och till vilket ränta, lösen eller inte mm...tänker det är väldigt många som följt dig länge och är intresserat av att veta vad du har fått för erbjudande.
Jag TROR dock med det höga blanco, färska ff från Lendo, blir svårt att få fler större lån för tillfället. Hoppas jag har fel dock!

Jag har skrivit i fem olika trådar tror jag att jag fick napp direkt på Lendo och vilka som gav bud och inte bud. Remember fick jag inte utav av dom bankerna som jag borde fått utav". Sen så klart givetvis 1 förfrågning ifrån Lendo ställa till det när jag kör Advisa men det kan jag bara spekulera i. Worst case kör jag Balanzia och lånar upp på santander och Euroloan. Kommer ju komma upp i summan på något sätt men vill ju hålla nere mina räntor :/

Jag har skrivit i fem olika trådar tror jag att jag fick napp direkt på Lendo och vilka som gav bud och inte bud. Remember fick jag inte utav av dom bankerna som jag borde fått utav". Sen så klart givetvis 1 förfrågning ifrån Lendo ställa till det när jag kör Advisa men det kan jag bara spekulera i. Worst case kör jag Balanzia och lånar upp på santander och Euroloan. Kommer ju komma upp i summan på något sätt men vill ju hålla nere mina räntor :/
Då är det jag som missat! Sorry... vilken bank blev det och till vilken ränta? Ingen lösen alls?

Kan inte bestämma mig om jag ska gå igenom Advisa eller direkt genom BN och inte heller vilket belopp jag ska söka på...

Om jag inte minns fel så kommer det upp på BN typ ”du kan låna upp till xxx summa” typ om man söker 150.000 så står det ”du kan söka upp till 300.000”

Borde du inte söka på samma summa som på Lendo. Du tänker väl säga att du inte tog ett lån från erbjudandena på Lendo?

Hej,

Jag är ny medlem här och skulle behöva er hjälp.

Behöver samla mina krediter och lån för att gå runt medans jag bättrar på min UC. Jag är väl medveten om BN ockerräntor, men det skulle ändå hjälpa mig i dagsläget.

Tror ni jag blir beviljad ett lån hos BN med dessa förutsättningar? Har inte tagit en UC på ett halvår nu, vågar jag?

UC: 32%
Inkomst: 293 000
Underskott: 15 000
Total skuld: 378 000
FF: 34

Tack på förhand.

Hej,

Jag är ny medlem här och skulle behöva er hjälp.

Behöver samla mina krediter och lån för att gå runt medans jag bättrar på min UC. Jag är väl medveten om BN ockerräntor, men det skulle ändå hjälpa mig i dagsläget.

Tror ni jag blir beviljad ett lån hos BN med dessa förutsättningar? Har inte tagit en UC på ett halvår nu, vågar jag?

UC: 32%
Inkomst: 293 000
Underskott: 15 000
Total skuld: 378 000
FF: 34

Tack på förhand.

Jag tror tyvärr inte det. Du måste nog avvakta tills du har under 15-20 UC FF och Score under 20% MINST.

DN du som har dom, hur fungerar deras process. Om jag söker på låt säga 250.000 via Advisa - erbjuder då dom högre belopp precis som Remember eller hur är det deras process fungerar?

DN du som har dom, hur fungerar deras process. Om jag söker på låt säga 250.000 via Advisa - erbjuder då dom högre belopp precis som Remember eller hur är det deras process fungerar?
De är som Remember. När man valt de, kan man logga in och där kan de erbjuda högre belopp. Så var det iallafall 2017 så jag hjälpte en vännina ansöka lån på BN.

De är som Remember. När man valt de, kan man logga in och där kan de erbjuda högre belopp. Så var det iallafall 2017 så jag hjälpte en vännina ansöka lån på BN.

Intressant. Det fungerar även om man gör det via Advisa?

Jag sökte direkt via BN. Sökte 150.000. Fick upp erbjudande om att söka högre belopp direkt.

Någon som vet om BN tar ny UC vid ansökan om upplåning?

Någon som vet om BN tar ny UC vid ansökan om upplåning?

Ibland! Har sökt om upplåning kanske 4 ggr. 2 ggr tog de full UC, 2 ggr micro UC.. skulle räkna med full UC och ett nej. Har fått nej varje gång trots att jag skött lånet...

Jag förstår inte varför inte finansinspektionen agerar mot det här vidriga bolaget. Ligger på 10-30%ränta på de stora lån. De lånar ut pengar till personer som redan är hårt skuldsatta av lån. Hur kan det få fortsätta?

Jag förstår inte varför inte finansinspektionen agerar mot det här vidriga bolaget. Ligger på 10-30%ränta på de stora lån. De lånar ut pengar till personer som redan är hårt skuldsatta av lån. Hur kan det få fortsätta?

Dels stämmer inte uppgifterna.. "Räntan är individuell f n 6,99% - 22,99%" och räntorna i de intervallen är nog svårt att bedöma som ocker.

Vore dock intressant att veta om någon får den bästa räntan..

Dels stämmer inte uppgifterna.. "Räntan är individuell f n 6,99% - 22,99%" och räntorna i de intervallen är nog svårt att bedöma som ocker.

Vore dock intressant att veta om någon får den bästa räntan..

Körde en advisa häromdagen med 0,9 i UC-betyg på 140k,bästa erbjudandet kom från Ica med 4,6% ränta tätt följt av SEB minns inte riktigt men runt 5, BN slår till med ett erbjudande på 20,5%, ja jag undrar vad man ska ha för förutsättningar för att få bästa räntan där..

Körde en advisa häromdagen med 0,9 i UC-betyg på 140k,bästa erbjudandet kom från Ica med 4,6% ränta tätt följt av SEB minns inte riktigt men runt 5, BN slår till med ett erbjudande på 20,5%, ja jag undrar vad man ska ha för förutsättningar för att få bästa räntan där..
Jäkla parasitbolag, har haft 19,5% nu i 3 år :(

Samtidigt så är det ju ingen som väljer BN på 20+% om man får andra bättre erbjudanden, så man borde kanske vara glad att någon tar risken att låna ut?

Det är klart att de behöver ta betalt då de förmodligen har en betydligt större kreditförlust än många andra banker?

Du tog bn va?

Samtidigt så är det ju ingen som väljer BN på 20+% om man får andra bättre erbjudanden, så man borde kanske vara glad att någon tar risken att låna ut?

Det är klart att de behöver ta betalt då de förmodligen har en betydligt större kreditförlust än många andra banker?

Bn kan jag säga att jag sett ganska mycket av i mål på jobbet.. framförallt mycket för att vara så pass ny bank som dom ändå är (5-6år?)
Jämför man med tex Santander så har dom en del också, men dom har ju gamla ge capital och annat bakom sig, finns 20 år gamla utslag, så där har det funnits verksamhet ett tag.

Bn kan jag säga att jag sett ganska mycket av i mål på jobbet.. framförallt mycket för att vara så pass ny bank som dom ändå är (5-6år?)
Jämför man med tex Santander så har dom en del också, men dom har ju gamla ge capital och annat bakom sig, finns 20 år gamla utslag, så där har det funnits verksamhet ett tag.

Det är ju ganska uppenbart. De lånar ju ut pengar, över 100 000kr ! Även om personen har blanco på 300-400k.

Jag förstår mig inte på den här banken. De lånar ut 200 000kr lätt som plätt trots att man redan är fullproppad med andra lån?
Deras kunder är nog 90% spelmissbrukare. De borde få varning av finansinspektionen. De sätter många i skiten, räntan är oftast över 20% också.

Jag förstår mig inte på den här banken. De lånar ut 200 000kr lätt som plätt trots att man redan är fullproppad med andra lån?
Deras kunder är nog 90% spelmissbrukare. De borde få varning av finansinspektionen. De sätter många i skiten, räntan är oftast över 20% också.

”Den norska näringslivstidningen Dagens Næringsliv (DN) skriver att flygbolaget Norwegian har ingått ett avtal om att sälja alla sina aktier i Bank Norwegian (Norwegian Finans Holding) för totalt 2,218 miljarder norska kronor.

Det motsvarar närmare 2,4 miljarder svenska kronor.

Köpare är Cidron Xingu Limited, ett bolag som enligt norska DN indirekt ägs av Nordic Capital Fund och Sampo.”

Kanske blir annorlunda nu.

Blev beviljad en utökning där på 150.000kr förra veckan. Hade 245.000kr sedan innan. Skickade in lönespec och skrev under avtalet. Fick mejl imorse med ett avslag efter manuell granskning. Man ba what? Varför ens bevilja från början? Angav samma uppgifter i ansökan som på UC samt lönespec.
Hade redan hunnit planera allt som skulle betalas. Jävla skitbank.

Blev beviljad en utökning där på 150.000kr förra veckan. Hade 245.000kr sedan innan. Skickade in lönespec och skrev under avtalet. Fick mejl imorse med ett avslag efter manuell granskning. Man ba what? Varför ens bevilja från början? Angav samma uppgifter i ansökan som på UC samt lönespec.
Hade redan hunnit planera allt som skulle betalas. Jävla skitbank.
Klassiker när det gäller BN. Jag försöker inte ens längre....

”Den norska näringslivstidningen Dagens Næringsliv (DN) skriver att flygbolaget Norwegian har ingått ett avtal om att sälja alla sina aktier i Bank Norwegian (Norwegian Finans Holding) för totalt 2,218 miljarder norska kronor.

Det motsvarar närmare 2,4 miljarder svenska kronor.

Köpare är Cidron Xingu Limited, ett bolag som enligt norska DN indirekt ägs av Nordic Capital Fund och Sampo.”

Kanske blir annorlunda nu.

Undrar vad detta innebär?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp