• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bank som erbjuder mastercard trots anmärkning

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Har inte svarat på en blankett om min inkomst. Då jag har lön från mitt vanliga jobb men även får inkomst till mitt företagskonto då jag f-skattar när jag orkar. Sen har jag haft stora swishningar senast 6 månaderna till en kompis som har hjälpt mig och få bort mina skulder. Så idag när jag skulle handla fick jag medges ej, gick in i appen och kolla kontot och då kunde jag inte klicka in på någon av mina konton. Ska ha med fakturor, lönespecar, kvitton på stora köp (vilket är en bil på 67000 banken syftar på) sen januari.
Okej. Vad bankerna lägger sig i.
Men dom är väl rädda att det är nått skumt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

zzzaf

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 September 2012
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Okej. Vad bankerna lägger sig i.
Men dom är väl rädda att det är nått skumt.
Absolut förstår dem. Men dem har mitt telefon nr så dem hade ju kunnat ringa och säga att jag ska in på banken med allt annars fryser dem mitt konto. Inte bara frysa allt tur jag har kontanter så jag skulle klara mig någon vecka..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 363
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Swedbank är en jävla sossebank i ordets rätta bemärkelse. Champagnesossen Göran Persson styr där nu. Banken är nummer 1 hos bidragstagare och CSN-studenter vilket gör att det alltid är kö vid deras bank och automater.
Nu är inget av detta ovan så fel om det inte vore för faktumet att dom är SÄMST på att granska stora tjuvar,fifflare och skattesmitare sen ska dom vara jääävligt petiga med normala hederliga arbetare som oss.
Swedbank kan dra åt helvete, hade aldrig haft dom som bank.
 

zzzaf

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 September 2012
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Swedbank är en jävla sossebank i ordets rätta bemärkelse. Champagnesossen Göran Persson styr där nu. Banken är nummer 1 hos bidragstagare och CSN-studenter vilket gör att det alltid är kö vid deras bank och automater.
Nu är inget av detta ovan så fel om det inte vore för faktumet att dom är SÄMST på att granska stora tjuvar,fifflare och skattesmitare sen ska dom vara jääävligt petiga med normala hederliga arbetare som oss.
Swedbank kan dra åt helvete, hade aldrig haft dom som bank.
Nä det som stör mig så otroligt mycket är att tjejen som har hand om mitt ärende har vart så vidrigt jävla dryg mot mig för 1 år sedan. Var dit för att skaffa Bankid då. Utan att ta mig åt sidan till ett rum så säger hon i kassan jag ser att du har väldigt mycket speltransaktioner och inget sparande det är inte bra.
Tack jag vet det haft ett spelberoende sen 4 år tillbaka. Tror jag själv är medveten om att jag äger några 1000kr av lönen som kom in för 4 dagar sen..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 363
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Jag menar det. Otroligt genomvidrig bank på alla sätt och vis. Hade hellre skaffat typ ICA eller någon annan bank framför Swedbank.
 

zzzaf

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 September 2012
Meddelanden
208
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Jag menar det. Otroligt genomvidrig bank på alla sätt och vis. Hade hellre skaffat typ ICA eller någon annan bank framför Swedbank.
Kanske fel citering men tänkte så du ser det. Vet du om seb ger mastercard med betalningsanmärkning?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 363
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Jag hade nog anmärkning när jag skaffade deras kort. Många år sedan nu dock.
 

robbisen

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Oktober 2018
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Hej,
Ja har öppnade både konto och skaffade Visakort hos Marginalen för några månader sen med anmärkningar. Dom tar ingen upplysning vid ansökan om att öppna konto och skaffa vanligt Visakort utan kredit. Iallafall inte på mig va ja kan minnas. Du kan även ha Swish kopplat i deras bank men tyvärr erbjuder dom inte BankID utan de måste du fortfarande ha kopplat till någon av ”storbankerna”.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Hej,
Ja har öppnade både konto och skaffade Visakort hos Marginalen för några månader sen med anmärkningar. Dom tar ingen upplysning vid ansökan om att öppna konto och skaffa vanligt Visakort utan kredit. Iallafall inte på mig va ja kan minnas. Du kan även ha Swish kopplat i deras bank men tyvärr erbjuder dom inte BankID utan de måste du fortfarande ha kopplat till någon av ”storbankerna”.
då kan man inte betala räkningar hos dom ? Tänkte på inloggning och annat
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Nä det som stör mig så otroligt mycket är att tjejen som har hand om mitt ärende har vart så vidrigt jävla dryg mot mig för 1 år sedan. Var dit för att skaffa Bankid då. Utan att ta mig åt sidan till ett rum så säger hon i kassan jag ser att du har väldigt mycket speltransaktioner och inget sparande det är inte bra.
Tack jag vet det haft ett spelberoende sen 4 år tillbaka. Tror jag själv är medveten om att jag äger några 1000kr av lönen som kom in för 4 dagar sen..
Inte okej:(
Gillar inte heller Swedbank och dom har aldrig varit så ödmjuka.
Ville inte hjälpa till alls när vi forfarande hade god kreditvärdighet med nått.
Ville samla krediter och få en bättre ränta på bolån när vi ägde bostadsrätt.
Men nobben och ett mycket nonchalant beteende:(
Usch har lovat mig själv om den dagen kommer att miljoner trillar in på kontot:p
Då ska jag personligen gå dit o ge fulfingret:D och be dom ursäkta dra nånstans ;)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp