• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Banker som kollar kontohistorik

Jajajaja

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
22 Juni 2020
Meddelanden
62
Mottagna reaktioner
26
Poäng
102
Hej,

Några veckor kvar till att försöka sig på ett samligslån, däremot ser kontohistoriken inge vidare ut pga speltransaktioner.

Läst att fler och fler banker börjat kolla kontohistoriken innan dom godkänner lån.

Tänkte det vore bra med en tråd som samlar alla banker som man vet kollar historiken x-antal månader tillbaka i tiden.
Då finns det chans att undvika dessa och ta ett annat erbjudande om man har fler alternativ.

Tack för hjälpen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
585
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
En långivare som gör det är BROCC, enligt info jag har fått. Jag blev uppringd av någon dam därifrån utan att jag sökt lån och jag frågade hur processen gick till, varpå svaret blev att de använder Tink eller vad f-n det heter.
Jag har inga speltransaktioner att dölja, men ogillar förfarandet. Usch sa jag och avslutade samtalet. Damen på Brocc ska ändå ha cred för att hon inte gjorde en "Sambla" iaf och tog en UC på mig så fort jag svarade.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Nordea ville ha 6 månaders kontotransaktioner.
Svea ekonomi (typ omstarlån) krävde 3 månader spelfria kontotransaktioner.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Tror bankerna gör det om dom känner att det behövs, Swedbank gjorde inte det på mig i förrgår vad jag vet men det är nog individuellt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp