Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Banknorwegian, upplåning

R
Ron.t
Gäst
Poäng: 0
hej alla! Vill börja med att skriva att jag ansökte om lån på 100.000 från BN nu i juni. Blev beviljad 125.000 och tog de.

Mina förutsättningar:

Inkomst 200.000
Underskott: 7000
Förfrågningar : 10st
Score : 22,7%
Inga anmärkningar.
Inga synliga lån eller krediter.

Så de finns chans med dåliga förutsättningar. Dock är jag i behov av 25-30k till

Och undrar hur det är med upplåning. Jag mailade dem och dem sa att vanligtvis måste man vänta mellan 2-3 mån innan man kan upplåna. Är det någon som har erfarenhet?

har du loggat in och sett vilket utrymme du har om du har något? Som jag har förstått det kan du utöka ditt lån först efter 6-7 månader om de inte har ändrat det nyligen.

Jag kunde utöka efter 2 veckor så det är nog olika

vilken ränta fick du ?

Nej. Jag lånade 145.000 kr men blev beviljad 300.000. Valde 145.000, sedan dess har jag kunnat öka till 300.000, det står på min sida. Det är som ett kreditkort typ

på Min Sida på Bank Norwegian har jag nu,överst i menyn, en direktlänk till upplåning. Jag ökade mitt lån för en månad sedan (jag fick mail av dom då) då en UC togs, jag valde maxbeloppet då. Skall jag tolka länken där att jag nu in öka lånet ytterligare?

på Min Sida på Bank Norwegian har jag nu,överst i menyn, en direktlänk till upplåning. Jag ökade mitt lån för en månad sedan (jag fick mail av dom då) då en UC togs, jag valde maxbeloppet då. Skall jag tolka länken där att jag nu in öka lånet ytterligare?

Det låter då så.

Hej,

Har blivit erbjuden att låna upp mitt befintliga lån och sökte på 60 men blev erbjuden 95 om jag ville . Jag godkände avtalet och signerade på bankid och skriv in mitt banknummer men det står fortfarande fullför ansökan om upplåning men det står ett grönt V att signera låneavtalet är godkänt men står inte godkänt på kontonummer utan bara V är det under behandling eller är det nåt mer jag ska godkännar? Men ser inget mer på sidan?

Tack på förhand!

har 300tkr inkomst ff 13 ucrisk ve ja inte, fick 110tkr av norwegian før 2mån sen , har 380tkr sammanlagt i blanco med norwegian , tror ni ja kan få låna upp 45tkr av dom?

ok men hur mkt tror ni jag kan få låna upp? elr hur lång tid kan det ta innan jag får? för på hemsidan kan jag trycka på upplåning men har inte vågat skriva i hur mycket.

ok men hur mkt tror ni jag kan få låna upp? elr hur lång tid kan det ta innan jag får? för på hemsidan kan jag trycka på upplåning men har inte vågat skriva i hur mycket.
Testa.. Jag skulle gissa att du får avslag om du lånade Max av det du fick erbjudet när du lånade för 2 månader sedan.

På sidan med upplåning står det väl ungefär hur mycket man kan tänkas få, innan man söker om det? Dvs, klicka på Upplåningslänken en gång, så ser man infon där?

nej på min står det när ja trycker typ ibland kanske man behöver mer än man lånat skriv in hur mkt du skulle behöva, så ungefär står det, så vad tror ni? kan man få mer kanske?

Det är svårt för oss här att kunna veta. Du har ju redan en del lånat där så det är tveksamt och troligtvis är det inte rimligt så kort efter att du fått ett lån där. Därtill kommer du att ha lån på 425.000:- totalt, det närmar sig halvmiljonen och om det syns är det ändå rätt mycket.

Testa om du tycker att du vill och behöver, det är enda sättet att få veta.

Senast ändrad:
har 300tkr inkomst ff 13 ucrisk ve ja inte, fick 110tkr av norwegian før 2mån sen , har 380tkr sammanlagt i blanco med norwegian , tror ni ja kan få låna upp 45tkr av dom?
Jag är ganska övertygad om att du inte kan höja lånet efter bara 2 månader.

konstigt beställde min uc nu och hör o häpna har 3.1procent står bra ,, trots blanco på 420tkr o 305inkomst 2krediter

kreditkort 20tkr kredit 35tkr 4olika banklån en på 170tkr en på 59 en på 47tkr och norwegian på 110tkr. Underskott 46tkr konstigt att jag plötsligt har 3.1 i procent då och bra kreditvärdighet

Ok jag tog en för laget. Hade beviljat upp till 300.000 första gången jag sökte, tog 145.000. Nu sökte jag igen då kunde jag få upp till 350.000 men tog "bara" 10.000 (fanns inget mindre val). Slösat en UC men det e skitsamma.

d bra vågat lolen då tar ja ochså steget idag när jag kmr hem, så du fick beviljat 350tkr ja ska prova utöka me 45tkr skriver ja in 45tkr då?

lolen vad står det på upplåning hos dig? på min står det bara att jag sj ska skriva in hur mkt jag kan tänka mig?

Det är en ruta där jag fyller i ett belopp själv sen sätter processen igång. Lycka till!!

har inte sökt en pga att en uc går bort idag och betalat in en kredit på 36tkr igår, så undrar när uppdateras uc ? söker när det uppdaterats att 36 gått bort och en uc då har jag 9uc

Hej! Undrar lite när man gå in på sin sida på Banknorwegian så står det upplåning och när man trycker för står det att inte kan låna just nu men kom tillbaka om14 dagar!
Min fråga är då så fort jag trycker på den flyttats det fram 14 dagar då eller och måste vänta minst 14 dagar innan jag går in på den sidan igen,någon som vet och förstå vad jag menar:-)

Mvh

Jocke

Jag tryckte upplåning och fyllde i, men får svar att det inte går att få mer. Men de tog ingen UC? Hur kommer det sig?

Hej,

Tack för svaret men det förstå jag , men min fråga var om att om det är minst 14 dagar till från den dagen man går in när det står på detta sätt att återkom om 14 dagar, så om jag gå in varje dag så skjuts det upp 14 dagar hela tiden eller om den släpps på automatik när dom tycker det är ok att låna upp igen.

Det var ju konstigt att det står att du kan låna sen gick det inte ändå , men hur länge sen var det du lånade upp sist? Har du betalt lånet itid? Och hur mycket lån har du?

tror ni ja kan låna upp med 20tkr elr få ett lån på 20tkr med risk 3.1 bra uc 9ff inkomst 305tkr blanco på 393tkr sammanlag

ok ja provar idag då , ska ja söka på norwegian fick av dom godkänt när jag självsökte 110tkr och tog det elr ska jag söka på min egna bank där jag har ett på 59tkr på 10år som jag tog för 1år sen

skit sökte på 40tkr o fick inte nu går det inte låna upp skit, ja har ju 3.1 i o bra i uc, kanske man kan ringa dom, fick ju inget erbjudande på lägre o inget

fan panik nu, tror ni jag kan få på bigbank 25tkr ? ska ja söka direkt på sidan elr vilken låneförmedlare har med dom i sina banker?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp