• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Banknorweigan, vid höga blanco?

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Utnyttjat kreditkort är en uselt för betyget. Utnyttjat kreditkort/kontokredit över 50% är en katastrof för betyget. Skulle du betala ner till under 40.000 av 80.000 skulle du åtminstone halvera ditt betyg. Kreditkort är djävulen enligt UC, värre än anmärkningar och allt annat.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Utnyttjat kreditkort är en uselt för betyget. Utnyttjat kreditkort/kontokredit över 50% är en katastrof för betyget. Skulle du betala ner till under 40.000 av 80.000 skulle du åtminstone halvera ditt betyg. Kreditkort är djävulen enligt UC, värre än anmärkningar och allt annat.

Exakt detta har jag gjort. Ska bli spännande att se vad det gör på mitt UC-Betyg...
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Utnyttjat kreditkort är en uselt för betyget. Utnyttjat kreditkort/kontokredit över 50% är en katastrof för betyget. Skulle du betala ner till under 40.000 av 80.000 skulle du åtminstone halvera ditt betyg. Kreditkort är djävulen enligt UC, värre än anmärkningar och allt annat.
680000 i blanco och krediter.. Svårt att tro TS inte har utnyttjade krediter. Och man brukar inte nämna blanco som inte syns på UC när man frågar som TS. Men får se efter juni om nåt ändras
 

Sylto

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
12 April 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
57
Poäng
157
Touretttes.. jag misstänker att dina 4 förfrågningar har med blanco/krediterna att göra som är 400tkr? 80% av din totala inkomst. Om krediterna är hyfsat nya.. under 1 år. Så är det inte så konstigt att din score är 6% Du har säkert haft 10-12% innan och den nu minskat till 6% Den kommer fortsätta ner om inga uppgifter förändras. Skulle du lösa hela kreditkorts skulden skulle du garanterat hamna under 4 allefall. UC hatar kreditkort. Blanco brukar vara ok men du börjar närma dig att bli fullbelånad. (ca 90% av inkomst). Nästa gång du söker så ange att du vill bakaihop alla lånen så borde det gå fint. Jag kan med säkerhet säga att Balanzia skulle låna dig 250 tkr med dina förutsättningar förutsatt att du löser in de dyrare lånen. Min erfarenhet är att Balanzia inte löser lånen åt dig utan att du får hela summan utbetald och egentligen göra vad du vill för. Men se för gudsskull till att lösa :)
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
En ff är fr mars, resten försvinner nu i maj och en i aug.
Balanzia ville inte låna nåt till mej då jag mejlade i feb typ.. Då hade jag runt 8 i score och 5-6 ff.
75 tusen i underskott förrförra året oxå.. Tror d va d Balanzia reagerade på då. Högt men nån med 680000 i blanco och krediter har knappast lägre.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Hej Hur är BN vid höga blanco?
Skulle vilja samla några blanco samt krediter
Betyg 3.2
FF 4-5
Blanco o krediter på 680000:-
Vad tror ni?
Dela gärna med dej lite vad du har för sorts krediter, antal och om dom är synliga på UC mm, inget krav såklart.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Aldrig, har bolån på 1,25M men i finaste området i Sthlm och lgh värd 2,2M, vill försöka baka in skiten men vågar inte än och ingen panik för närvarande så väntar tills jag har 1 ff.. oom mitt betyg nu vill sjunka då? :D

SBAB kan börja godkänna om du når under 5 i betyg
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp