- Meddelanden
- 355
- Mottagna reaktioner
- 39
- Poäng
- 157
Hade du medsökande och har bostad ?Någon som vet hur långt tid det tar för Banky o betala ut?
- Meddelanden
- 482
- Mottagna reaktioner
- 310
- Poäng
- 477
Din borgenär behöver inte äga sin bostad. Sannolikheten att accepteras är större om den gör det men det behövs inte. Mailade dom och frågade.Hade du medsökande och har bostad ?
- Meddelanden
- 355
- Mottagna reaktioner
- 39
- Poäng
- 157
Behöver borgenär bostad eller inte ?Din borgenär behöver inte äga sin bostad. Sannolikheten att accepteras är större om den gör det men det behövs inte. Mailade dom och frågade.
- Meddelanden
- 482
- Mottagna reaktioner
- 310
- Poäng
- 477
Ursäkta din borgensman behöver inte äga sin bostad nej.Behöver borgenär bostad eller inte ?
- Meddelanden
- 59
- Mottagna reaktioner
- 21
- Poäng
- 61
- Meddelanden
- 482
- Mottagna reaktioner
- 310
- Poäng
- 477
Vet inte, frågade dom på mail och dom skrev att borgensman inte behöver äga sin bostad men att sannolikheten att bli godkänd är större om hen gör det.Jag förstår inte? Hur går det ihop när det står såhär:
Kom ihåg att din borgensman behöver:
Vara mellan 25 och 73 år
Inkomst på minst 12 000 kr/mån
Äga en lägenhet, hus eller sommarställe
- Meddelanden
- 1 125
- Mottagna reaktioner
- 599
- Poäng
- 597
Till mig sa dom att personen måste äga en bostad.. förvirringVet inte, frågade dom på mail och dom skrev att borgensman inte behöver äga sin bostad men att sannolikheten att bli godkänd är större om hen gör det.
- Meddelanden
- 59
- Mottagna reaktioner
- 21
- Poäng
- 61
Okej, fan då är det väl värt att prova. Men du som fick godkänt. Har du fått pengar ännu?Vet inte, frågade dom på mail och dom skrev att borgensman inte behöver äga sin bostad men att sannolikheten att bli godkänd är större om hen gör det.
Okej jag förstår! Men undra om deVet inte, frågade dom på mail och dom skrev att borgensman inte behöver äga sin bostad men att sannolikheten att bli godkänd är större om hen gör det.
- Meddelanden
- 482
- Mottagna reaktioner
- 310
- Poäng
- 477
Jag har inte ansökt då jag kollade på Banky som ett alternativ men löste det på annat sätt. Men hörde av mig till dom innan jag skulle göra en ansökan om det hade kommit till det alternativet.Okej, fan då är det väl värt att prova. Men du som fick godkänt. Har du fått pengar ännu?
Okej jag förstår! Men undra om de
- Meddelanden
- 114
- Mottagna reaktioner
- 38
- Poäng
- 147
Aa jag fick godkäntOkej, fan då är det väl värt att prova. Men du som fick godkänt. Har du fått pengar ännu?
Okej jag förstår! Men undra om de
- Meddelanden
- 420
- Mottagna reaktioner
- 45
- Poäng
- 167
Mejlade banky och det är inget krav att borgensmannen äger sin botad men chansen är större att bli beviljad. Därför till frågan, är det någon som vet borgensman som blivit beviljad utan att äga sin bostad? Vilka förutsättningar hade den personen?Aa jag fick godkänt
- Meddelanden
- 225
- Mottagna reaktioner
- 35
- Poäng
- 147
Hur gick det till? Berätta gärnaAa jag fick godkänt
- Meddelanden
- 114
- Mottagna reaktioner
- 38
- Poäng
- 147
Jag hade min mamma som borgenär. Dem ringde både till mig och henne för att säkerställa att allt är som det ska och så ger dem information om lånet. Det tog ungefär 2 dagar från att jag ansökt till att jag fick pengarna på kontot. Jag skulle dock inte ens rekommendera Banky till min värsta fiende, helvetes ränta.. betalar 1800 varje månad varav 300kr av de går till amortering.Hur gick det till? Berätta gärna
- Meddelanden
- 844
- Mottagna reaktioner
- 325
- Poäng
- 497
Blev det även Trustly för din mor?Jag hade min mamma som borgenär. Dem ringde både till mig och henne för att säkerställa att allt är som det ska och så ger dem information om lånet. Det tog ungefär 2 dagar från att jag ansökt till att jag fick pengarna på kontot. Jag skulle dock inte ens rekommendera Banky till min värsta fiende, helvetes ränta.. betalar 1800 varje månad varav 300kr av de går till amortering.
- Meddelanden
- 420
- Mottagna reaktioner
- 45
- Poäng
- 167
Äger din borgenär sin bostad?Jag hade min mamma som borgenär. Dem ringde både till mig och henne för att säkerställa att allt är som det ska och så ger dem information om lånet. Det tog ungefär 2 dagar från att jag ansökt till att jag fick pengarna på kontot. Jag skulle dock inte ens rekommendera Banky till min värsta fiende, helvetes ränta.. betalar 1800 varje månad varav 300kr av de går till amortering.
- Meddelanden
- 844
- Mottagna reaktioner
- 325
- Poäng
- 497
Jag tror inte längre det är något krav, jag kan dock ha fel.Äger din borgenär sin bostad?
- Meddelanden
- 420
- Mottagna reaktioner
- 45
- Poäng
- 167
Nej, det är inte längre ett krav. Därför undrar jag vilka förutsättningar personer har som blir beviljade som borgenärer, men utan att äga en bostad?Jag tror inte längre det är något krav, jag kan dock ha fel.
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Får man fråga varför din mor inte bara tog ett lån själv? Då hade ni sluppit en massa ränta och betalat av detta snabbare. Är ju ingen större skillnad för henne.Borgensman
- Meddelanden
- 114
- Mottagna reaktioner
- 38
- Poäng
- 147
Ja det vore ju smartast, men jag var så i behov av pengar på den tiden så jag tänkte inte längre. Plus att jag inte ville ge henne huvudvärk..
Får man fråga varför din mor inte bara tog ett lån själv? Då hade ni sluppit en massa ränta och betalat av detta snabbare. Är ju ingen större skillnad för henne.
- Meddelanden
- 71
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 41
Får man fråga vilket belopp du blev beviljad? Hur lång tid tog det innan allt blev klart?Ja det vore ju smartast, men jag var så i behov av pengar på den tiden så jag tänkte inte längre. Plus att jag inte ville ge henne huvudvärk..
- Meddelanden
- 114
- Mottagna reaktioner
- 38
- Poäng
- 147
70k, kanske 2-3 bankdagarFår man fråga vilket belopp du blev beviljad? Hur lång tid tog det innan allt blev klart?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.