• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bara släpp allt!

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
87
Poäng
237
Ville bara få det ur mig.
Våga släpp allt när ni trasslar in er med lån på lån.
Jag har nog testat allt under senaste 10 åren, inte bara dåliga beslut för min egen del, men även omoraliska och olagliga lösningar i jakten på att få fram pengar till nästa månad.
Har släppt allt, och med facit i hand skulle jag gjort detta för ett gäng år sedan.
Har löneutmätning och lever på förbehållsbeloppet, men så skönt att slippa alla samtal, brev, sms från långivare och inkasso.
En sådan här sinnesro har jag inte känt på minst 10 år.
Ok, leva på förbehållsbelopp är som det är, men jag har ju pengar varje månad att betala mina räkningar i alla fall, vilket är 100 ggr bättre tillvaron än för ett år sedan när jag gick back 20000 kr varje månad.
Så mitt tips är, om ni rannsakar er själva och inser att ni inte löser er situation; släpp allt till KFM, ta ett antal grisår och ni är sen på andra sidan!
Jag har idag skulder och anmärkningar till förbannelse, men känner mig fri trots allt!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 274
Poäng
997
Jag har precis samma känsla och upplevelse som dig! Att släppa allt kan upplevas som det värsta misslyckandet, men det är precis tvärt om. Det är starten på ett nytt liv!
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
En shout out till alla spelberoende där ute också som i samma anda kämpar för att hålla det hemligt - det är lika skönt att berätta som att släppa allt. Känns otänkbart när man är inne i det men när man gjort det så känner man att man borde gjort det för längesedan.

Rannsaka er själva och inse att ni kommer inte sluta efter den där storvinsten ni väntar på. Den försvinner den med, tro mig.
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
87
Poäng
237
Exakt! Jag har delat med mig av allt kring spel, lån, lögner, manipulation osv. till min familj nu. Det var och är tufft, men SÅ BEFRIANDE!!! Konsekvenserna får jag dras med i år framåt, men jag har en möjlighet att bli en normal människa jag med innan jag är alltför gammal.

Att slippa dölja alla problem, slippa vakta brevlådan, slippa ljuga, slippa deala med inkasso, slippa ta nya lån, slippa sälja saker i smyg osv. osv. är en helt fantastisk känsla.

Jag trodde aldrig jag skulle berätta för en annan människa om min skit, men nu är allt ute och det var det bästa som kunde hända mig.

Men jag var tvungen att bli påkommen, annars hade nog karusellen fortsatt i alla fall ett tag till.

Som beroende är det bara bra att bli ertappad med ”skägget i brevlådan”…

Så… Ta mitt råd, sluta pussla med lån som jag gjorde, det blir liksom inget bra.
 

Roya

Viktig medlem
Poäng: 166
Blev medlem
12 September 2022
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
55
Poäng
166
Jag har släppt allt förra månaden, du anar inte hur skönt det känns nu, bara 3-4 fakturor att ha koll på.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 030
Mottagna reaktioner
555
Poäng
597
Ville bara få det ur mig.
Våga släpp allt när ni trasslar in er med lån på lån.
Jag har nog testat allt under senaste 10 åren, inte bara dåliga beslut för min egen del, men även omoraliska och olagliga lösningar i jakten på att få fram pengar till nästa månad.
Har släppt allt, och med facit i hand skulle jag gjort detta för ett gäng år sedan.
Har löneutmätning och lever på förbehållsbeloppet, men så skönt att slippa alla samtal, brev, sms från långivare och inkasso.
En sådan här sinnesro har jag inte känt på minst 10 år.
Ok, leva på förbehållsbelopp är som det är, men jag har ju pengar varje månad att betala mina räkningar i alla fall, vilket är 100 ggr bättre tillvaron än för ett år sedan när jag gick back 20000 kr varje månad.
Så mitt tips är, om ni rannsakar er själva och inser att ni inte löser er situation; släpp allt till KFM, ta ett antal grisår och ni är sen på andra sidan!
Jag har idag skulder och anmärkningar till förbannelse, men känner mig fri trots allt!
Jag håller med dig till 100%. Jag har också släppt allt nu och väntar på att löneutmätningen ska kicka igång. Jag känner mig också så otroligt lättad. Detta är första månaden på otroligt många år som jag inte har sålt massa saker eller försökt ta ett lån (kan inte ändå) men brukar ändå googla maniskt i flera timmar..
Det är en otrolig befrielse detta. Kan verkligen inte förstå varför jag har kämpat mot kf så länge, borde också gjort detta för flera år sedan.
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
87
Poäng
237
Som sagt, det blir tufft. Men tuffare har man ju haft med tanke på alla lögner, all stress och pengar som ändå inte räckt.

När man tar all smålån som finns trots att man egentligen har ut nästan 40k netto är det verkligen konstgjord andning.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
232
Poäng
417
Jag har för 3v sen ”kommit” ut.
Landat i en hel del och pratat mycket med familj/skuldrådgivare.

det man ska tänka på är ju att detta inte är hållbart, låt säga att du ska betala som mig 14.000kr i månaden i 15 år. Och får ut 28k

du har 2 barn och Sambo, hur länge är detta hållbart? Kommer jag verkligen ha samma jobb och samma lön i 15 år?
Svar: antagligen inte

Förr eller senare tror jag alla som sitter på x3 årsinkomst på lån hamnar hos KFM iallafall. Jag har släppt allt och tänker mig buffra en liten slant som jag kan använda i väntan på skusan.

Nackdelar med att släppa:
1. Anmärkningar
2.prick.
3. Kan inte köpa hus (om det skulle lösa sig på något vis)
4. Hyra nya lägenheter.
5. Ta nya abonnemang.

FÖRDELAR SOM JAG SER:
1. Alltid ha en budget att förhålla sig till.
2. Slippa försöka pyssla nya lån varje månad.
3.slippa den psykiska stressen (denna punkt överväger för mig mer än alla andra punkter på listorna.)

Jag har slutat låtsats att jag måste åka hem på lunchen och ”bajsa”/kolla brevlådan

jag har slutat vakna kallsvettig om nätterna.

mitt temperament är avsevärt bättre.

jag har ett sexliv.

Jag och sambon kan vara 100% öppna mot varandra gällande pengar/mål.


För guds skull, kom ut så fort du kan. Jag älskar er alla och hoppas alla får en bekväm jul.

Må väl, Kalle
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Att vara ärlig med sambo/make/Maka är viktigt. Blir sällan bra att märka det hela genom att bilen är borta eller man hittar huset på hemnet.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 030
Mottagna reaktioner
555
Poäng
597
Som sagt, det blir tufft. Men tuffare har man ju haft med tanke på alla lögner, all stress och pengar som ändå inte räckt.

När man tar all smålån som finns trots att man egentligen har ut nästan 40k netto är det verkligen konstgjord andning.
Exakt! Jag plockade också ut bra löner. 25 från ena och ca 15 från andra och ändå gick det inte ihop. Nu har jag bytt jobb, nytt boende och kommer tjäna betydligt mindre men kommer ha ca 5000kr kvar varje månad när alla räkningar är betalda. Det låter lite men det är väldigt mycket mer än vad jag hade innan. Det är sjukt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp