Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bara timmar kvar nu... Sista anmärkningen går ut

H
Hedlund
Gäst
Poäng: 0
Nu är det exakt 9 timmar kvar till min sista betalningsanmärkning försvinner från UC, ska bli spännande att se vad som händer i natt kl 00:00 med mitt betyg när den försvinner...

Går betyget upp eller ner!? Har ett UC som ligger på 2,14 just nu...

Nu är det exakt 9 timmar kvar till min sista betalningsanmärkning försvinner från UC, ska bli spännande att se vad som händer i natt kl 00:00 med mitt betyg när den försvinner...

Går betyget upp eller ner!? Har ett UC som ligger på 2,14 just nu...
Det kan bli både och!! Många har fått till en början sämre betyg när anmärkningarna försvunnit. Men du har redan ett fint betyg trots anmärkning. Jag gissar på 1,79

Det kan bli både och!! Många har fått till en början sämre betyg när anmärkningarna försvunnit. Men du har redan ett fint betyg trots anmärkning. Jag gissar på 1,79
Både och kan det förstås inte bli 🙄 Antingen bättre eller sämre så klart

Jag hoppas det går åt rätt håll och blir bättre, tänkte ta en UC på mig själv i morgon och åka in till min bankman på Danske Bank och försöka få till ett medlemslån ned låg ränta på 200.000 kr samt deras guldkort med 50.000 kr kredit. Säger han ok till det får dom ta en egen UC, om dom säger nej så lägger jag in om ett lån på Advisa eller Lendo i morgon efter lunch.

Jag hoppas det går åt rätt håll och blir bättre, tänkte ta en UC på mig själv i morgon och åka in till min bankman på Danske Bank och försöka få till ett medlemslån ned låg ränta på 200.000 kr samt deras guldkort med 50.000 kr kredit. Säger han ok till det får dom ta en egen UC, om dom säger nej så lägger jag in om ett lån på Advisa eller Lendo i morgon efter lunch.
Hoppas det går vägen, antingen med plan A eller B :)
Uppdatera gärna hur ditt betyg påverkades

vill ej skrämmas jag hoppas verkligen på ditt bästa
mitt betyg steg från 10.5 till 23,5 när min anmärkning gick ut.
Sjukaste på länge, den ligger fortfarande kvar på samma :)

Hedlund.
Vad har du för förutsättningar så kan jag meddela dig om den kommer att gå upp eller ner.
Inkomst.
Antal FF.
Kredter.
Blanco.

Hedlund.
Vad har du för förutsättningar så kan jag meddela dig om den kommer att gå upp eller ner.
Inkomst.
Antal FF.
Kredter.
Blanco.

Har en inkomst 2018 på drygt 350.000 kr, 2019 ligger den på drygt 400.000 kr men det är ju 2018 års inkomst som gäller fortfarande. Har 8 ff på UC den sista är 6 månader gammal, har inga krediter men 138.000 kr i blancolån. Ett underskott 2018 på 4800 kr.

Chockskutt kommer du absolut inte att få. Vi som har fått kraftigt höjt betyg, däribland jag har alla haft maxade krediter/nyttjade krediter. Du har en bra lön. Du har i stort sätt inget blancolån och inga kreditkort.

Det absolut enda som är till din nackdel är mängden förfrågningar. 8 är faktiskt en del men du kommer hålla dig under 5-6% i betyg det kommer du. Sen om det är 0.8 eller 4.4% vågar jag inte säga. Jag håller tummarna och kommer vänta till midnatt med dig!

Nu jobbar vi in ett bra betyg!

PS: Registrera dig på forumet så kan man skicka till PM till dig och dylikt :)! Välkommen in i värmen ;)

Chockskutt kommer du absolut inte att få. Vi som har fått kraftigt höjt betyg, däribland jag har alla haft maxade krediter/nyttjade krediter. Du har en bra lön. Du har i stort sätt inget blancolån och inga kreditkort.

Det absolut enda som är till din nackdel är mängden förfrågningar. 8 är faktiskt en del men du kommer hålla dig under 5-6% i betyg det kommer du. Sen om det är 0.8 eller 4.4% vågar jag inte säga. Jag håller tummarna och kommer vänta till midnatt med dig!

Nu jobbar vi in ett bra betyg!

Ja, det ska bli spännande att se vad som händer, kokar mig en kopp kaffe nu och kollar på en film så kommer jag tillbaka strax efter midnatt med resultatet...

Vad är det för rulle :D?

Hur gick det?????? Var det som jag trodde? Förbättring eller samma som idag typ?

Hur gick det?????? Var det som jag trodde? Förbättring eller samma som idag typ?

Betyget gick upp till 3,7 efter anmärkningen försvann och jag hamnade i en annan grupp... Kanske ska vänta till i mitten på nästa månad, då försvinner 3 st av mina totalt 8 ff om det gör nått på betyget!?

Betyget gick upp till 3,7 efter anmärkningen försvann och jag hamnade i en annan grupp... Kanske ska vänta till i mitten på nästa månad, då försvinner 3 st av mina totalt 8 ff om det gör nått på betyget!?

Om du har möjlighet vänta såklart.
Kommer garanterat få bättre betyg när 3st försvinner

Exakt som jag misstänkte, typ samma betyg som idag. Det kommer gå ner, första 48h tror UC man direkt ska jaga ett nytt lån så redan nästa vecka kommer du se en förbättring.
När 3 av 8 FF dessutom försvinner är du nere under 2%...
Snyggt
Grattis kompis.

Japp, kommer sjunka med varje FF aom föravinner och snart har du ett riktigt bra betyg. 130k i blanco är ingenting, bara dina FF som påverkar.

Loggade in på min UC nu på morgonen för att göra ett utdrag av betyget, nu har den gått upp ytterligare till 5,3, fattar inte nått... Hur fan kan betyget öka igen på några timmar bara???

Har inte gjort några ansökningar sedan anmärkningen försvann i natt...

Samt har jag hamnat i en grupp där hela 38% har en betalningsanmärkning och skulder till kronofogden, 4% av Sveriges befolkning.

Som jag skrev så är betyget lite cepe första 24-48 timmarna efter att en anmärkning försvunnit eftersom att UC "Utgår" ifrån att du nu direkt kommer söka ett lån.

Den UC-Förfrågningen som du hade som gick ut snart, när är det?

Som jag skrev så är betyget lite cepe första 24-48 timmarna efter att en anmärkning försvunnit eftersom att UC "Utgår" ifrån att du nu direkt kommer söka ett lån.

Den UC-Förfrågningen som du hade som gick ut snart, när är det?

Mellan den 9 och 12 Mars försvinner 3 st förfrågningar...

Mitt betyg har inte ändrats något idag. Brukar bli ca 4-6% bättre för varje månad, men idag har det inte hänt någonting. Kan det komma att ändras under dagen eller blev det inte för mig denna månaden?

Men då så kompis! Sök samlingslån då runt den 15:E!

Men då så kompis! Sök samlingslån då runt den 15:E!

Ja, det får bli så, har jag kunnat härda ut i 3 år ska jag nog kunna vänta en månad till för att få ner betyget till alka fall en bra nivå, ska hålla koll på betyget nu de närmaste dagarna och se om det händer något också ... :0)

1 ff har försvunnit, kredit, lån och bolån har sjunkit sen senaste uppdateringen men mitt kredit betyg är oförändrad. Därför tycker jag det är konstigt.
11,4% sen 20 januari.

Senast ändrad:
3,7 är fortfarande bra. Ska vi byta? Har 14 ;)

Nu gjorde jag som såhär, jag var nyss in till Länsförsäkringar Bank och bad att få prata med en handläggare, visade hen mina förutsättningar, att jag hade 8 st ff på UC, inga anmärkningar och en årsinkomst på drygt 400.000 kr, hen tyckte inte att det gjorde nått och att det såg bra ut oavsett vad UC tycker efter att min anmärkning försvann natten som var. Hen erbjud mig att bli helkund i banken och har nu hjälpt mig med ett privatlån på 200.000 kr, bankkort, kreditkort öppnande av ett nytt ISK och lönekonto samt kommer hen avsluta allt vad jag hade med Danske Bank att göra och sköta flytt av autogiron och pensionssparande, dom hade lösenkrav på 138.000 kr vilket jag hade i blancolån, resten sätter dom in på ett konto som dom döpte till buffertkonto. Så jäkla skönt att vara tillbaka på banan igen, och jag kan ärligen säga att jag aldrig fått ett så bra bemötande någon gång på en bank. Bara massa plus för Länsförsäkringar Bank!

Nu gjorde jag som såhär, jag var nyss in till Länsförsäkringar Bank och bad att få prata med en handläggare, visade hen mina förutsättningar, att jag hade 8 st ff på UC, inga anmärkningar och en årsinkomst på drygt 400.000 kr, hen tyckte inte att det gjorde nått och att det såg bra ut oavsett vad UC tycker efter att min anmärkning försvann natten som var. Hen erbjud mig att bli helkund i banken och har nu hjälpt mig med ett privatlån på 200.000 kr, bankkort, kreditkort öppnande av ett nytt ISK och lönekonto samt kommer hen avsluta allt vad jag hade med Danske Bank att göra och sköta flytt av autogiron och pensionssparande, dom hade lösenkrav på 138.000 kr vilket jag hade i blancolån, resten sätter dom in på ett konto som dom döpte till buffertkonto. Så jäkla skönt att vara tillbaka på banan igen, och jag kan ärligen säga att jag aldrig fått ett så bra bemötande någon gång på en bank. Bara massa plus för Länsförsäkringar Bank!
Det låter skönt. Önskar att jag var på samma nivå men det kommer om några år.

Bra Jobbat! Man ska komma ihåg att bank rådgivaren även är säljare.. så om de får in en ny helkund med isk konto, lönekonto. Bankkort, kreditkort osv.. så är de nog mer villiga att hjälpa till att fixa bra lånevillkor än om ansökan kommer in online till någon automatiserad bedömning..

Grattis!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp