• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Begäran om upplysning av transaktioner Sparbank

Jan88

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
27 Mars 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hej.
Nån som kan hjälpa mig? Min bank ha skickat in blankett till mig. Dom vill att jag ska komplettera med kvitto på vinnser som gjorts. Vad menar dom. Jag förstår inte det. Allt pengar jag fått på kontot kommer från min arbetsgivare och spel och då var det 400000 på 12 månader bara från spel hur ska jag bevisa det? Vilken kvittot dem vill ha?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Hej.
Nån som kan hjälpa mig? Min bank ha skickat in blankett till mig. Dom vill att jag ska komplettera med kvitto på vinnser som gjorts. Vad menar dom. Jag förstår inte det. Allt pengar jag fått på kontot kommer från min arbetsgivare och spel och då var det 400000 på 12 månader bara från spel hur ska jag bevisa det? Vilken kvittot dem vill ha?
Jag löste den genom att besöka lokal kontor Swedbank och sa till dem, ni vill se varifrån kommer pengarna på mitt konto….jag är här, kan logga mig in på spelsajter och genom min historik visa mina transaktioner.Dem ställde till mig frågor till typ 10 transaktioner och jag öppnade min historik via mobil och visade dem.Det tog 10-15 minuter att lösa det här.Du kan ta skärmdump om du inte vill gå till kontoret och bifoga dem.
 

Jan88

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
27 Mars 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hej.
Jag sickade till dom bilder på nästan alla uttag från spel sidor med de skriver att dem vill ha kvitto på vinsterna som gjorts inte bilder från spelsidor
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Dessa kontroller är så tröttsamma alltså...
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Jag hade bytt bank, jävla stasi metoder.
 

Jan88

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
27 Mars 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Tror inte att jag kan byta bank eftersom jag ha kronofogden... Vet inte vad jag ska göra om Sparbanken stänger av mitt konto...
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Jag skulle, som Jappp berättat, gå till ett kontor och visa, förklara och berätta. Var fullkomlig öppen och transparent.
Bäst om du bokar en tid med någon som skulle kunna vara din ”bankman”.
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
109
Poäng
307
Tror inte att jag kan byta bank eftersom jag ha kronofogden... Vet inte vad jag ska göra om Sparbanken stänger av mitt konto...
Stänger de ner så kan du få konto hos andra banker även om du är hos KFM. Senast jag testade gick det hos Skandiabanken(dock ej kort), Marginalen med Visa Debet och även Danske Bank gick bra med deras Mastercard...
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Älskar hur bankerna nu är ”hårda” mot penningtvätt för vanligt folk. Men när någon organisation tvättar pengar för miljarder då behövs det inte att visa vart pengarna kommer ifrån.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Älskar hur bankerna nu är ”hårda” mot penningtvätt för vanligt folk. Men när någon organisation tvättar pengar för miljarder då behövs det inte att visa vart pengarna kommer ifrån.

Exakt så. Swishar man sin sambo för hyran 5.000 vänder dom upp och ner på en medan organisationer i öststater tvättar miljarder utan frågor.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp