• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Behöver er hjälp, nu, sen, samlingslån, nytt lån?

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Bara du som kan avgöra men har du råd att vänta och få ut nästan det dubbla skulle jag definitivt gå på det
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Solros

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Bara du som kan avgöra men har du råd att vänta och få ut nästan det dubbla skulle jag definitivt gå på det


Jo såklart.

idag försvann en ff men ingenting hände med betyget, orolig att det kanske inte händer något när dom andra två ff försvinner heller.. usch känns som en katt och råtta lek det här..
 

PontusG

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Jo såklart.

idag försvann en ff men ingenting hände med betyget, orolig att det kanske inte händer något när dom andra två ff försvinner heller.. usch känns som en katt och råtta lek det här..
UC har problem och har haft det till och från ett tag. Vänta in månadsuppdateringen som sker i dagarna och se hur betyget förändras efter det.
 

Solros

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Så uc riskprognos går åt rätt håll efter att ff försvinner men uc score står helt stilla och har gjort senaste månaderna, är enda sättet att få ett bättre score att betala in på krediter/lån?
 

Solros

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Så efter 3e ff försvann gick min riskprognos ner till 12,2, väntade spänt vad det skulle landa på efter att min 4e försvann nu den 23e men ingenting har hänt -.-... och ingenting har hänt med uc score den står kvar på 442 som tidigare.. känner att paniken börjar krypa på då jag tänkte försökt söka ett ihopbak nu.. tror inte jag har så bra chanser.
Deklarerar jag utan ändringar så kan jag betala ner någon kredit I början av april, dock har jag ett underskott på 60.000 och det är inte bra I förhållande till min årsinkomst på 350k.
Har även en till ff som går ut 19april... frågan är ska man försöka söka något så man kan betala ner tre krediter och fixa till underskottet och sen hålla sig flytande till maj och hoppas på att ff inte tagit för mkt stryk på uc ? Kanske lyckas man få ett bättre betyg rent generellt om man blir av med ett par krediter(även om en tillkommer) och betala ner på något lån? Hjälp
 

Solros

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Utan att vara expert på området verkar du inte ha överdrivet mycket lån i förhållande till inkomst. Möjligen en aningens många ff, men har du bara 5 st kvar efter den 23:e skulle jag nog vänta in detta datum, då sjunker ditt UCscore avsevärt. Framgår inget kring betalningsanmärkningar så förutsätter att du är grön.

Skulle oavsett försöka få bort den kredit med högst ränta i sin helhet, invänta lönen den 25:e om det behövs (för att få bort de sista tusenlapparna) dessutom har du bara 5ff då och då bör det verkligen inte vara något problem via Lendo eller Advisa. Hoppas jag har varit till hjälp och håll oss gärna uppdaterade

liten uppdatering. Sökte idag efter många om och men och med hjärtat I halsgropen och blev beviljad 350k på remember. Nu kan jag andas ut ett tag, tack för dina råd och synpunkter verkligen uppskattat.
 

johansson86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
66
Poäng
207
liten uppdatering. Sökte idag efter många om och men och med hjärtat I halsgropen och blev beviljad 350k på remember. Nu kan jag andas ut ett tag, tack för dina råd och synpunkter verkligen uppskattat.


Härligt! Grattis!
Hade du 12,2 % (mindre bra) när du sökte detta?
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
liten uppdatering. Sökte idag efter många om och men och med hjärtat I halsgropen och blev beviljad 350k på remember. Nu kan jag andas ut ett tag, tack för dina råd och synpunkter verkligen uppskattat.
Fyfan vilka bra nyheter!!! Snyggt jobbat! Så jädra glad för din skull. Nu kommer du kunna sova gott inatt :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp