Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver ha svar angående Lendo

Jag kan inte finna någon tråd om Lendo om de frågor jag har, så hoppas någon kan hjälpa mig få svar.
- får man flera omfrågningskopior från UC, men det är alltså bara en som registreras?
- får man besked om avslag per post eller får man helt enkelt inget svar alls om man inte är beviljad?
- sköts all kommunikation med lendo och bankerna via 'mina sidor' eller skickar de ut brev hem till mig? Är inneboende och ibland öppnar andra min post och då vill jag ju inte ha en drös med UC och brev om detta.

Det är bara en förfrågan hos UC som registreras och det står "Lendo" som frågeställaren men du kan få flera kopior hemskickade från banker.
Om du inte får några erbjudande då får du se det i mina sidor. Ifall om du tackar jag till ett erbjudande som du har fått då får du hemskickad skuldebrev som du skall underteckna och skicka tillbaka, sen får du pengar.

har fått lån via lendo

du får endast 1 ff men dom måste skicka hem kopiorna till dig enligt lag.men bara 1 ff.oavsett alla banker dom har anknytna.
du kommer få svar på beviljan eller avslag via din egna sida.
om du blir beviljad kommer du få lånansökan hem.

har jag inte med att göra,men varför öppnar man andras post?

varför?

Ja, det undrar jag oxå..tyvärr är dom alltför nyfikna de jag bor hos. Därför vill jag ha så lite post som möjligt hem. Illa, men så är det

du då kan du hällsa dom att det dom göra är olagligt.man får inte läsa andra post.
usch va fräckt gjort.

om jag minns rätt så kom alla uc frågor i ett kuvert till mig.annars hadde det blivit ja vad är dom 14 banker alltså 14 brev så har du tur så gör dom så fortfarande men jag sökte för 3 år sedan så det kanske är på annat sätt idag.så kanske nån vet bättre.

Jag har brevo, så kommer omfrågningskopian från UC kommer det dit. Har precis för mig när jag sökte för ett par år sedan att avslag från tex GE Money kom i posten, men minns inte säkert.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp