• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Bensinkort Creditsafe

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Hallå..nej jag trollar inte omkring utan är ärlig . De tog full UC på mig .
Så jag sitter inte och ljuger om det är det du tror
På forumet här är vi ärliga

Mitt inte så ödmjuka svar på det du skrev berodde på att du uttryckte dig väldigt drygt och inte särskilt ödmjukt.

Ha ha ha... Tillåt mig småle... Nej du, även om många är ärliga här på forumet så innebär inte det att alla är det! Eller är du så naiv att du tror det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Mitt inte så ödmjuka svar på det du skrev berodde på att du uttryckte dig väldigt drygt och inte särskilt ödmjukt.

Ha ha ha... Tillåt mig småle... Nej du, även om många är ärliga här på forumet så innebär inte det att alla är det! Eller är du så naiv att du tror det?
Jaså uttryckte jag mig drygt när jag skrev att de tog UC på mig.det tycker jag verkligen inte och jag har varit medlem här länge och mitt svar var för att hjälpa och inte ha onödiga konversationer med dig . Jag svarade i tråden på om de tog uc eller bisnode och på mig har de tagit UC
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Jaså uttryckte jag mig drygt när jag skrev att de tog UC på mig.det tycker jag verkligen inte och jag har varit medlem här länge och mitt svar var för att hjälpa och inte ha onödiga konversationer med dig . Jag svarade i tråden på om de tog uc eller bisnode och på mig har de tagit UC

Du inledde ditt inlägg med ”de tar UC” vilket är ett konstaterande. Ett konstaterande som inte är sant. Det kanske är så att de slumpmässigt tar UC på vissa personer, men jag finner det ganska osannolikt. I synnerhet då kundtjänst uppgivit vid flera tillfällen att de bara jobbar med Bisnode. Sammantaget gör det att jag tvivlar på det du uppger. Men du... Vad har tiden du varit medlem här att göra med något? Skulle allt du skriver automatiskt bli sant bara för det?
 

Dadda12

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Du inledde ditt inlägg med ”de tar UC” vilket är ett konstaterande. Ett konstaterande som inte är sant. Det kanske är så att de slumpmässigt tar UC på vissa personer, men jag finner det ganska osannolikt. I synnerhet då kundtjänst uppgivit vid flera tillfällen att de bara jobbar med Bisnode. Sammantaget gör det att jag tvivlar på det du uppger. Men du... Vad har tiden du varit medlem här att göra med något? Skulle allt du skriver automatiskt bli sant bara för det?


Hej!

Jag har varit i kontakt med ST1 och frågat dom vad som gäller vid ansökan om deras olika kort.
Jag fick detta svar:

”Hej igen!

För våra privatkort så gör vi en såkallad full UC eftersom att det finns en kreditgräns på dem.
Bisnode används vid ansökningar av våra företagskort.

Ha en fortsatt fin dag!

Med vänliga hälsningar,
Elin, St1”
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Hej!

Jag har varit i kontakt med ST1 och frågat dom vad som gäller vid ansökan om deras olika kort.
Jag fick detta svar:

”Hej igen!

För våra privatkort så gör vi en såkallad full UC eftersom att det finns en kreditgräns på dem.
Bisnode används vid ansökningar av våra företagskort.

Ha en fortsatt fin dag!

Med vänliga hälsningar,
Elin, St1”

Helt magiskt! Kan bara konstatera att svaret inte stämmer med mina erfarenheter då de inte tog någon UC på mig när jag sökte deras Mastercard. Det var inte något företagskort jag sökte. Flertalet andra medlemmar här kan bekräfta det jag skriver. Vid tidigare kontakter med kundtjänst har de uppgivit att de bara jobbar med Bisnode. Med det svar du fått nu tappar jag helt förtroendet för deras kundtjänst. Förvisso inte första gången ett företags kundtjänst givit olika uppgifter, men väldigt tröttsamt. Suck.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Helt magiskt! Kan bara konstatera att svaret inte stämmer med mina erfarenheter då de inte tog någon UC på mig när jag sökte deras Mastercard. Det var inte något företagskort jag sökte. Flertalet andra medlemmar här kan bekräfta det jag skriver. Vid tidigare kontakter med kundtjänst har de uppgivit att de bara jobbar med Bisnode. Med det svar du fått nu tappar jag helt förtroendet för deras kundtjänst. Förvisso inte första gången ett företags kundtjänst givit olika uppgifter, men väldigt tröttsamt. Suck.
Det kan nog vara så att kundtjänst eller enskilda personer på kundtjänst inte har 100% koll. Det kan dessutom vara så att det har ändrats, kanske mer än en gång. Så ni kanske alla har rätt här i tråden, samtidigt som kundtjänst också haft rätt enligt vad som gällde just då.
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Det kan nog vara så att kundtjänst eller enskilda personer på kundtjänst inte har 100% koll. Det kan dessutom vara så att det har ändrats, kanske mer än en gång. Så ni kanske alla har rätt här i tråden, samtidigt som kundtjänst också haft rätt enligt vad som gällde just då.

Så kan det så klart vara. Oavsett hur det är tycker jag att det är viktigt att man vet vilken upplysning de använder sig av. Vill man t.ex. inte dra på sig en UC och det är en av anledningarna till att man väljer kortet så blir det så klart snopet om de sedan tar just en UC. Likaså om man inte vill att de ska ta en Bisnode och så är det precis det de gör. Kan ju bli knas oavsett. Jag tycker det är märkligt som fan om det skiljer sig från fall till fall.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Du inledde ditt inlägg med ”de tar UC” vilket är ett konstaterande. Ett konstaterande som inte är sant. Det kanske är så att de slumpmässigt tar UC på vissa personer, men jag finner det ganska osannolikt. I synnerhet då kundtjänst uppgivit vid flera tillfällen att de bara jobbar med Bisnode. Sammantaget gör det att jag tvivlar på det du uppger. Men du... Vad har tiden du varit medlem här att göra med något? Skulle allt du skriver automatiskt bli sant bara för det?
Orka..det jag menar är att jag är här för att hjälpa och på mig tog dom UC
Och jag sitter inte här och far med osanning
Att jag varit medlem länge innebär inte att det jag säger stämmer
Men jag sitter inte heller här och förstör för andra medlemmar
Och varför blir du så upprörd?för att jag skriver att de tog UC på mig och ska ja då böi förbannad på dig som säger att jag ljuger och att det jag säger inte stämmer
Såna som du gör ju att folk här drar sig för stt svara när det blir påhopp
Nu lägger jag ner denna konversation
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Orka..det jag menar är att jag är här för att hjälpa och på mig tog dom UC
Och jag sitter inte här och far med osanning
Att jag varit medlem länge innebär inte att det jag säger stämmer
Men jag sitter inte heller här och förstör för andra medlemmar
Och varför blir du så upprörd?för att jag skriver att de tog UC på mig och ska ja då böi förbannad på dig som säger att jag ljuger och att det jag säger inte stämmer
Såna som du gör ju att folk här drar sig för stt svara när det blir påhopp
Nu lägger jag ner denna konversation

Sådana som jag? Gulligt. Du och jag tillsammans då! Ha det så bra...
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Helt magiskt! Kan bara konstatera att svaret inte stämmer med mina erfarenheter då de inte tog någon UC på mig när jag sökte deras Mastercard. Det var inte något företagskort jag sökte. Flertalet andra medlemmar här kan bekräfta det jag skriver. Vid tidigare kontakter med kundtjänst har de uppgivit att de bara jobbar med Bisnode. Med det svar du fått nu tappar jag helt förtroendet för deras kundtjänst. Förvisso inte första gången ett företags kundtjänst givit olika uppgifter, men väldigt tröttsamt. Suck.
Dom tog endast Bisnode på mig när jag ansökte om deras Mastercard som privatperson förra veckan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp