• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Berätta allt om lån hos Thorn

julius

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Januari 2020
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Jag har haft dom . Inga konstigheter lånade 40000 :- sen betalade jag av extra 20000:- och nu har jag löst det helt . Det enda jag reagerade på är att dom skickar relativt mycket reklam om erbjudande på att du kan köpa saker på avbetalning . Men aldrig påtvingad
Men aldrig någon som ringde eller så . Funkade bra . Inte bästa räntan men när jag löste bort 20000:- så sänkte dom räntan .
Tack, det låter ju hoppfullt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
W

Wonsa2020

Gäst
Poäng: 0
Undvik thorn om du har möjlighet. För det första så måste du e-posta för att kunna se hur mycket som är kvar på skulden. För det andra så all reklam. För det tredje så kändes det som att de försökte lura mig sist jag skulle kolla skuldsaldot. Helt plötsligt så fick jag mail om att jag skulle signera något, vilket jag inte gjorde. Därefter höjdes min månadsavgift från 384-414 (de påstod att jag nyligen signat försäkring). Så nä, undvik om möjligt
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Undvik thorn om du har möjlighet. För det första så måste du e-posta för att kunna se hur mycket som är kvar på skulden. För det andra så all reklam. För det tredje så kändes det som att de försökte lura mig sist jag skulle kolla skuldsaldot. Helt plötsligt så fick jag mail om att jag skulle signera något, vilket jag inte gjorde. Därefter höjdes min månadsavgift från 384-414 (de påstod att jag nyligen signat försäkring). Så nä, undvik om möjligt
Ja luriga jävlar :( dom verkar sikta in sig på dom med sämre UC och pracka på folk allt möjligt :(
 
W

Wonsa2020

Gäst
Poäng: 0
Skall även tillägga att thorn var den enda banken av de jag skulle samla ihop som nyfiket frågade "får jag fråga vad du fick för ränta på det andra lånet?" då svarade jag "ja alla har rätt att ställa frågan, men jag kommer inte att svara på den". De försökte locka med 9% ränta och nä tack!
 

julius

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Januari 2020
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Ja luriga jävlar :( dom verkar sikta in sig på dom med sämre UC och pracka på folk allt möjligt :(
Så är det säkert men jag nöjer mig med lånet, förfärlig ränta men det kommer ändå sänka min månadskostnad och jag har möjlighet att betala in mer när jag kan. Kan nog stå emot frestelser på avbetalning. Men jag har godkänt lånet, får se vad som händer nu, kan ju kanske ändå bli avslag och ska dom börja koppla in arbetsgivare osv så kommer jag stå över.
 

julius

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Januari 2020
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Skall även tillägga att thorn var den enda banken av de jag skulle samla ihop som nyfiket frågade "får jag fråga vad du fick för ränta på det andra lånet?" då svarade jag "ja alla har rätt att ställa frågan, men jag kommer inte att svara på den". De försökte locka med 9% ränta och nä tack!
Då hade du nog bättre förutsättningar än mig för min ränta är definitivt sämre.
 

julius

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 Januari 2020
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Undvik thorn om du har möjlighet. För det första så måste du e-posta för att kunna se hur mycket som är kvar på skulden. För det andra så all reklam. För det tredje så kändes det som att de försökte lura mig sist jag skulle kolla skuldsaldot. Helt plötsligt så fick jag mail om att jag skulle signera något, vilket jag inte gjorde. Därefter höjdes min månadsavgift från 384-414 (de påstod att jag nyligen signat försäkring). Så nä, undvik om möjligt
Tack för varningen men har inte så mycket att välja på tyvärr. Men ska va observant
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Så är det säkert men jag nöjer mig med lånet, förfärlig ränta men det kommer ändå sänka min månadskostnad och jag har möjlighet att betala in mer när jag kan. Kan nog stå emot frestelser på avbetalning. Men jag har godkänt lånet, får se vad som händer nu, kan ju kanske ändå bli avslag och ska dom börja koppla in arbetsgivare osv så kommer jag stå över.
Hoppas det går bra :)
 

Drolzan

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
990
Mottagna reaktioner
484
Poäng
537
Jag provade göra en ansökan på Lendo och fick ett erbjudande från thorn. Trots mina 15st betalningsanmärkningar och 62% uc risk, 9 FF och 1 år gammalt skuldsaldo. Hoppas lånet går igenom!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp