• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Berätta era erfarenheter om dessa lånaktörer

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Inget att klaga på gällande Coop. BN är kända för att ha hög ränta. Ica-banken, svåra att amortera extra på.
Har haft BN och inte upplevt några problem med dessa. Fick BN via Lendo och valde då att samla lån. Inga problem att samla både ”vanliga” blanco och sms-lån. BN har också varit hjälpsamma och gett extra betaltid för att inte hamna hos inkasso. Ang räntan så sätts ju räntan utifrån den enskildes förutsättningar och kan både vara hög och lägre.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787

Biggi

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
24 Oktober 2021
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Undvik Ica ja. Tog lånerbjudande av dom. Två dagar senare när lånet var utbetalt hade dom också höjt räntan...
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Icabanken, ok. Digitalt . Slö/halvdan kundtjänst (mycket långa telefonköer). Kräver massa extra bevis på pengars ursprung om du vill betala extra eller lösa lånet.

Coop , snabba och smidiga. Digitalt.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jag åker på det hos Coop nu :D bara gilla läget
jag undrar om det hade gjort någon skillnad om man hade väntat några dagar med att signera, ifall erbjuden ränta fortfarande skulle gälla även om man missade räntehöjningen
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
jag undrar om det hade gjort någon skillnad om man hade väntat några dagar med att signera, ifall erbjuden ränta fortfarande skulle gälla även om man missade räntehöjningen
Ja det är en bra fråga. Jag tog mitt lån förra veckan men då visste jag inte räntehöjningarna var på g (även om man kunde misstänka det så småningom pga riksbanken)
 

Varatliv

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
29 Juli 2021
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
19
Poäng
52
Tack för alla svar!

Fick idag erbjudande på 3,6% från där jag har mitt nuvarande lån - Nordnet. Skickade till dom också men direkt via deras hemsida.
Skuldebrevet är signerat så nu håller jag tummarna för att det inte blir något bakslag.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Visste inte att Nordnet hade lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp