- Meddelanden
- 295
- Mottagna reaktioner
- 160
- Poäng
- 347
Jag har i nästan hela mitt liv varit skuldsatt förutom ett antal år. Jag har aldrig tidigare fått hembesök av kronofogden, men idag ringde dom på dörren & ville prata igenom vår skuldsituation & gick igenom vårt hem. Jag lämnade in ansökan om skuldsanering i mars & väntar på svar när som helst. Han sa att de inte fått besked om att nåt inledande var på gång.
Meeeen jag kan ändå inte låta bli att undra varför dom kommer just nu, ljuger han & ska försöka få in så mycket det bara går nu innan eller är jag bara paranoid? Har någon annan här som lämnat in ansökan om skuldsanering fått besök innan?
Och hur går det till nu, dom sa inget om sakerna vi har här hemma utan bara gick efter...kommer dom nu bara att dyka upp, som på detta besöket, för att hämta det dom ansåg vara nåt av värde, vi har inte mycket men någon dator & tv finns ju & kanske lite möbler....vill bara gråta just nu & ge upp
Meeeen jag kan ändå inte låta bli att undra varför dom kommer just nu, ljuger han & ska försöka få in så mycket det bara går nu innan eller är jag bara paranoid? Har någon annan här som lämnat in ansökan om skuldsanering fått besök innan?
Och hur går det till nu, dom sa inget om sakerna vi har här hemma utan bara gick efter...kommer dom nu bara att dyka upp, som på detta besöket, för att hämta det dom ansåg vara nåt av värde, vi har inte mycket men någon dator & tv finns ju & kanske lite möbler....vill bara gråta just nu & ge upp

Ja dom visade leg & fyllde i riktiga papper. Jag vet inte om det har något med min ansökning att göra men känns så eftersom dom kommer nu, jag har verkligen inte undanhållit nåt, jag har tagit med bilen vid varje inkomstförfrågan & sagt det är ett bilstöd. Men dom tog den för att jag inte hittade pappret, skrev till f-kassan om att få ett nytt direkt efter dom var här första gången, men dom struntade i att låta sig vänta på det, första gången dom var här sa dom att jag kunde skicka in det & som sagt bara en timme senare hämtar dom den. Borde dom inte lätt själva kunnat ringt till bilstödet & frågat??