• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Besök av kronofogden....

Hope13

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 Maj 2013
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Hope 13 fick ni hem brev el? Ringde dom? Hur länge har du haft med kronofogden? Menar skulder?
Hej! Jo vi fick brev om att de skulle komma att göra en utmätningsförrättning gällande våra skulder för ca 3 veckor sen ! Vi började släppa våra skulder januari 2013,efter ett års av pusslande med att få det att gå i hop! Vi har haft utmätning på lön resp sjukpension sedan dess med 14.000 totalt! Dessvärre äter ju alla räntor upp det mesta och inte mycket minskar på kapitalskulderna.Vi har sammanlagt ca 550 000 i skuldsaldo och det är mestadels gemensamma lån +ett antal av dessa jäkla sms/snabblån!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Nä det syns inte var de kommer ifrån. Har du inget av värde behöver du inte vara orolig. Dom kommer fråga lite om din skuldsituation och ge dig tips och råd, sen gå en runda i ditt hem.
 

Hope13

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 Maj 2013
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
God kväll ! Först av allt vill jag tacka er alla en än gång för er respons,och jag är så tacksam för att detta forum finns! Ja iaf så hade vi besök på eftermiddagen i dag, och det var helt odramatiskt....legat sömnlös för de 30 min som de var här! Vi bor i hus, har 2 bilar varav en är sonens som min man står reggad på, de var inte intresserade av bilar under 25 000 sa de! De gick inte ens runt i huset,utan bara frågade om vi kunde sitta och samtala någonstans . De var mycket trevliga och gav oss nu råd att söka skuldsanering vilket inte var oväntat . Vi hade kokat kaffe.....men glömde bjud på det:) Trots att de var trevliga, detta var den mest pressade situation jag varit med om och vill aldrig uppleva det igen!Kram på er!
 

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Vad bra! Då har du det över nu :) Funderar ni på att söka skuldsanering eller har ni kanske redan gjort det? Det är verkligen det bästa jag gjort på länge, att våga ta tag i det och skicka. Jag gick i flera år och intalade min man att det aldrig skulle gå, att det skulle vi absolut inte kunna få :p oj så fel jag hade, önskar jag hade lyssnat på honom och skickat tidigare...men nu har vi båda det i alla fall :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp