• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Besök av kronofogden....

Emma

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
28 September 2015
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Detta är ju stora nyheter Zippi!!! Nu kan du äääääntligen andas ut!!! (Önskar jag var där...26!!! veckors handläggningstid )
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Detta är ju stora nyheter Zippi!!! Nu kan du äääääntligen andas ut!!! (Önskar jag var där...26!!! veckors handläggningstid )
Ja helt underbart att äntligen kommit såhär långt, nu är bara sista biten kvar :) Jag vet det är lång & dryg väntan men väl värt det om/när man får ett positivt besked...jag håller tummarna hårt för dig...lova att berätta hur det går ;)
 

Hope13

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 Maj 2013
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Hej! Jaha då ska vi få hembesök av kronofogden....känns fruktansvärt jobbigt och olustigt.Undrar om ni vet om det står över hela bilen de kommer med, att de är från Kronofogden? Bor på en väldigt liten ort och på gatan känner alla alla...det känns så pinsamt allting! Har genom samtal försökt styra bort detta besök men de ville komma,de skulle inte bli långvariga sa den jag pratade med. Och de har absolut inget att hämta här så det känns förjävligt om halva byn får reda på detta när allt är nog jobbigt ändå! Kan inte sluta gråta...Så om någon vet ang deras bil? Tack
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Japp, det står Kronofogdemyndigheten med stora bokstäver i riktigt skrikig neonfärg över hela bilen. De har även jackor med loggan på ryggen och stora bokstäver där fram.

Nä, allvarligt talat så har jag aldrig sett en bil där det står KFM på och då har jag ändå jobbat ett par år mitt emot deras kontor och parkering.
 

Archatos

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
12 December 2014
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
69
Poäng
187
Hej! Jaha då ska vi få hembesök av kronofogden....känns fruktansvärt jobbigt och olustigt.Undrar om ni vet om det står över hela bilen de kommer med, att de är från Kronofogden? Bor på en väldigt liten ort och på gatan känner alla alla...det känns så pinsamt allting! Har genom samtal försökt styra bort detta besök men de ville komma,de skulle inte bli långvariga sa den jag pratade med. Och de har absolut inget att hämta här så det känns förjävligt om halva byn får reda på detta när allt är nog jobbigt ändå! Kan inte sluta gråta...Så om någon vet ang deras bil? Tack
När jag hadde hembesök, i en liten stad norr i Sverige, hadde dom ingen KFM-logga på bilen, och dom parkerade även en bit ifrån. Fanns inget som viste att dom var från KFM när dom kom, så för grannerna kunde lika gärna ha varit Jehovas Vittnen som var på besök.

Min erfarenhet er att dom er professionella och trevliga. Dom fick lite kaffe, tittade runt i lägenheten för å se om det var nåt av större värde som sto framme. Ena gången frågade dom om dom kunde få titta i förrådet, nåt jag inte hadde något imot. Två trevliga lite äldre tanter båda gångarna.

Dom tog sig även tid till å prata lite om hur jävligt det kunde kännas när man ventade på att dom skulle komma, och om hur illa det kan vara å ha så mycke skulder att man inte ser någon väg utanom. Dom gav även lite information om möjligheter för skuldsanering och frågade om kommunen hadde erbjudit något stöd.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Hej! Jaha då ska vi få hembesök av kronofogden....känns fruktansvärt jobbigt och olustigt.Undrar om ni vet om det står över hela bilen de kommer med, att de är från Kronofogden? Bor på en väldigt liten ort och på gatan känner alla alla...det känns så pinsamt allting! Har genom samtal försökt styra bort detta besök men de ville komma,de skulle inte bli långvariga sa den jag pratade med. Och de har absolut inget att hämta här så det känns förjävligt om halva byn får reda på detta när allt är nog jobbigt ändå! Kan inte sluta gråta...Så om någon vet ang deras bil? Tack

De kommer i helt vanliga personbilar, om någon får för sig att kolla regnr så framgår det att det är kronofogdens bil. Dom åker i rätt alldagliga bilar, typ v70, Octavia, Passat eller liknande.
 

linaalbin

Kunnig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
29 Juni 2014
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
1
Poäng
32
Hope 13 fick ni hem brev el? Ringde dom? Hur länge har du haft med kronofogden? Menar skulder?
 

Hope13

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 Maj 2013
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Tack så mycket alla för era svar!! Känns lite bättre nu iallafall..önskar att morgondagen var över bara!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp