Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Besök av kronofogden....

Om man behöver den för att ta sig till sitt arbete, möjligen även om det finns ett behov att ta sig till sjukvård, lite osäker på det, men annars är det endast om man har behov av bil för att ta sig till arbetet som fordon inte ska mätas ut
Men Lasseman vet du om detta plötsliga besök kan ha nåt med skuldsaneringsansökan att göra, bilen har ju tidigare inte varit intressant. Jag har ju heller inte haft några besök innan under mina år som skuldsatt...Ska dom suga ut det sista dom kan?

Men Lasseman vet du om detta plötsliga besök kan ha nåt med skuldsaneringsansökan att göra, bilen har ju tidigare inte varit intressant. Jag har ju heller inte haft några besök innan under mina år som skuldsatt...Ska dom suga ut det sista dom kan?

Jag gjorde 2 inlägg, se mitt första:)

Har du utmätning av lön varje månad, eller har skulder stått still ?

Jag kommer ju själv släppa allt till KF nu, men de kommer ju kunna dra 13k varje månad på lönen, jag hoppas jag slipper hembesök, även om jag inte äger någon bil.

Ett beslut om bilstöd har gör inte något fordon utmätningsfritt, om fordonet har ett värde och skulderna inte regleras på annat vis så är det åt rätt håll.
Törs i princip lova att det inte har något med frågan om skuldsanering att göra, dom som gör utmätningar handlägger inte skuldsaneringsärenden över huvud taget och kommer nog knappast in ens och kan se om en ansökan ens finns.

Notering till trådskaparen: hur länge har du haft bilstöd? Har i bakhuvudet att man måste ha bilen i 9 år.. har man den kortare tid så kan FK kräva tillbaka delar av det anskaffningsbidrag som du fick för att köpa bilen

Jag tror faktiskt att det kan ha med det att göra ändå, för han nämnde nåt om att dom får en hint om att det är på gång men när jag får frågade mer om det ändrade han sig...för jag kan fortfarande inte riktigt fatta varför dom dyker upp just nu, det kändes väldigt bråttom

Jag tror faktiskt att det kan ha med det att göra ändå, för han nämnde nåt om att dom får en hint om att det är på gång men när jag får frågade mer om det ändrade han sig...för jag kan fortfarande inte riktigt fatta varför dom dyker upp just nu, det kändes väldigt bråttom
Obehagligt i varje fall, vare sej de har rätt eller fel.

Har du utmätning av lön varje månad, eller har skulder stått still ?

Jag kommer ju själv släppa allt till KF nu, men de kommer ju kunna dra 13k varje månad på lönen, jag hoppas jag slipper hembesök, även om jag inte äger någon bil.
Ja vi har löneutmätning varje månad. Är ju inte bara bilar som ligger i deras intresse men hoppas verkligen du slipper besök för det var blande det värsta jag varit med om, har ångest idag & går & väntar på att det ska ringa på dörren :(

Ja vi har löneutmätning varje månad. Är ju inte bara bilar som ligger i deras intresse men hoppas verkligen du slipper besök för det var blande det värsta jag varit med om, har ångest idag & går & väntar på att det ska ringa på dörren :(
Förstår att du får ångest, det är ingen lätt situation. Kan du inte gå ut en stund och promenera, så slipper du att vara hemma? Under helgen kommer de väl ändå inte. Kram :)

i så fall kanske till och med för att hjälpa till inför skuldsanering då, eftersom bilen borde blivit ett problem i skuldsaneringsutredningen, då det rimligen borde blivit så att man ansett du skulle behöva sälja bilen innan någon skuldsanering kunde köras igång...?

i så fall kanske till och med för att hjälpa till inför skuldsanering då, eftersom bilen borde blivit ett problem i skuldsaneringsutredningen, då det rimligen borde blivit så att man ansett du skulle behöva sälja bilen innan någon skuldsanering kunde köras igång...?
Ja vi lär väl märka det snart antar jag, just nu är allt bara tungt.

Jag hade alltså rätt, utmätningen i torsdags hade med inledande och göra för idag fick jag besked om att ett inledande ska ske...gissa om jag gråter av glädje idag!!! Hoppet är tillbaka!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp