Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalkoll eller klarna?

Hej!
Ni som har erfarenheter av dessa två, vilken är det bästa valet?
Kan man t.ex betala kreditkort med betallkoll? Har NB 30k, utnyttjat 10k.

Tack på förhand!

Beror ju lite på dina förutsättningar i övrigt men generellt skulle jag isf rekommendera Betalkoll. Går alldeles utmärkt att betala sitt kreditkort där och endast mini-UC inhämtas vid ansökan. Skuld hos dessa upptas dessutom inte hos UC.

Beror ju lite på dina förutsättningar i övrigt men generellt skulle jag isf rekommendera Betalkoll. Går alldeles utmärkt att betala sitt kreditkort där och endast mini-UC inhämtas vid ansökan. Skuld hos dessa upptas dessutom inte hos UC.
Tack för tipsen.
Låt säga att jag tar ut 30k från NB och måste betala mini belopp varje månad. Vad är mer lönsamt då, att betala direkt till NB eller betallkoll? Jo högre belopp desto högre ränta antar jag.

Inget av alternativen är direkt lönsamt..;) Din fråga är omöjlig att svara på då jag inte vet vad den effektiva räntan är hos ”NB”. Jag har 50K beviljat hos via Betalkoll och betalar ca 1900 varje månad men då är ca 1500 ren amortering. Du får nog göra jämförelsen själv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp