• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Betalkoll inkasso

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Idag kom brevet från Intrum att jag måste kontakta dem igen för en ny uppgörelse och höja månadsbeloppet senast 3/5. Men på mina sidor står det fortfarande att avbetalningsplanen är på 5000 i 12 månader med nästa förfallodag 30/4. Värdelöst system.
Intrum kan fetglömma att jag går med på höjt månadsbelopp. Då får det gå till fogden. Det räcker att bli krävd på 28000 i månaden från olika inkassobolag och långivare när man får ut en lön på 23000.
Släpper jag allt kommer ca 500 kr gå till den här skulden vid löneutmätning/skuldsanering. Har ju ansökt om skuldsanering. Borde höra något därifrån i maj.
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Idag kom brevet från Intrum att jag måste kontakta dem igen för en ny uppgörelse och höja månadsbeloppet senast 3/5. Men på mina sidor står det fortfarande att avbetalningsplanen är på 5000 i 12 månader med nästa förfallodag 30/4. Värdelöst system.
Intrum kan fetglömma att jag går med på höjt månadsbelopp. Då får det gå till fogden. Det räcker att bli krävd på 28000 i månaden från olika inkassobolag och långivare när man får ut en lön på 23000.
Släpper jag allt kommer ca 500 kr gå till den här skulden vid löneutmätning/skuldsanering. Har ju ansökt om skuldsanering. Borde höra något därifrån i maj.
Fick precis en plan på 2000 kr / mån för detta hos intrum. / JOT
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 288
Mottagna reaktioner
415
Poäng
557
Har ni fått missbrukade krediter efter uppsägning?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 571
Mottagna reaktioner
6 994
Poäng
4 507
Jag betalade inte i mars och kommer inte heller att betala den här månaden, alltså mars- och aprilfakturorna blir obetalda.

Kommer jag få en "vanlig" faktura i maj? För de skickar väl inte till inkasso efter två missade betalningar?

Nån som vet?
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 392
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Jag betalade inte i mars och kommer inte heller att betala den här månaden, alltså mars- och aprilfakturorna blir obetalda.

Kommer jag få en "vanlig" faktura i maj? För de skickar väl inte till inkasso efter två missade betalningar?

Nån som vet?
Jag har frågat om samma sak. 3 förfallna och sedan får du en månad till att betala ikapp innan det sägs upp
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 571
Mottagna reaktioner
6 994
Poäng
4 507
Jag har frågat om samma sak. 3 förfallna och sedan får du en månad till att betala ikapp innan det sägs upp
Tack! Hoppas på det, var tvungen att prioritera andra skulder så Betalkoll som är den "snällaste" skulden av dem jag har fick jag hoppa över!
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 392
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Tack! Hoppas på det, var tvungen att prioritera andra skulder så Betalkoll som är den "snällaste" skulden av dem jag har fick jag hoppa över!
Det hoppas jag också. De var så tydliga när de svarade och jag har det skriftligt på Mail så hoppas att det ska vara så
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp