• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Betalkoll lägger ner

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 456
Poäng
1 527
Ok, då vet jag! Som sagt tråkigt att de tar bort en bra tjänst, dessutom har de ingen konkurrens för just den tjänsten, vad jag vet men de har väl säkert sina skäl.
Ja precis, är väl både på gott och ont. Skönt och bli av med en kredit på uc, men de har ju vart en bra tjänst som du säger så klart att de är tråkigt när de försvinner.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EnKrona

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
21 April 2019
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Hej,

Jag har en skuld till Betalkoll på ca 40 tusen. Nu när de ska lägga ner tjänsten funderar på att säga upp den snarast för att få bort den snabbare från UC:n.

Vid uppsägning från min sida, antar att man kommer överens med dem om att betala en viss summa varje månad. Min fråga är, om man då lyckats betala av beloppet snabbare så sparar man väl pengar på det(mindre ränta)? (eller kan de "låsa" hur mycket total ränta ( i kronor) som ska in oavsett eventuell snabbare betalningstakt?)
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 456
Poäng
1 527
Hej,

Jag har en skuld till Betalkoll på ca 40 tusen. Nu när de ska lägga ner tjänsten funderar på att säga upp den snarast för att få bort den snabbare från UC:n.

Vid uppsägning från min sida, antar att man kommer överens med dem om att betala en viss summa varje månad. Min fråga är, om man då lyckats betala av beloppet snabbare så sparar man väl pengar på det(mindre ränta)? (eller kan de "låsa" hur mycket total ränta ( i kronor) som ska in oavsett eventuell snabbare betalningstakt?)
Man får betala som vanligt enligt avtal. Man kommer alltså inte överens med de om att betala en viss summa varje månad. Sen är det ju upp till dig om du betalar mer än avtalat. Har för mig att du endast betalar ränta för det du faktiskt använder, alltså mindre ränta om du amorterar mer. :) Ring i morgon och fråga, de är jätte trevliga.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
För mig står det att tjänsten kommer att kunna användas fram till 15 maj och efter det kommer man att avveckla tjänsten. Sedan är den stängd för nya användare. Har precis använd den för att betala en faktura.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 456
Poäng
1 527
För mig står det att tjänsten kommer att kunna användas fram till 15 maj och efter det kommer man att avveckla tjänsten. Sedan är den stängd för nya användare. Har precis använd den för att betala en faktura.
Ja precis. För oss som redan har betalkoll kan utnyttja den fram till 15 maj. Men de har redan nu stoppat för nya kunder.
Efter 15 maj försvinner den för samtliga :)
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Hej, ställde en fråga inför avvecklingen av Betalkoll den 15/5 Fråga kommer skulden jag försvinna från UC från och med uppdateringen i juni.



Hej,

Tack för ditt mail.

Skulden kommer inte försvinna från UC men kreditutrymmet (under "beviljat kreditutrymme") försvinner från UC. Skulden försvinner först när du betalat hela skulden.
Du kan se dina fakturor genom att logga in på MyWalley eller ladda ner vår app Walley.

Ha en fin dag!

Vänligen / Best Regards

Isak

Contact Center

Lilla Bommens Torg 11 • Box 11914 • 404 39 Göteborg
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 456
Poäng
1 527
Hej, ställde en fråga inför avvecklingen av Betalkoll den 15/5 Fråga kommer skulden jag försvinna från UC från och med uppdateringen i juni.



Hej,

Tack för ditt mail.

Skulden kommer inte försvinna från UC men kreditutrymmet (under "beviljat kreditutrymme") försvinner från UC. Skulden försvinner först när du betalat hela skulden.
Du kan se dina fakturor genom att logga in på MyWalley eller ladda ner vår app Walley.

Ha en fin dag!

Vänligen / Best Regards

Isak

Contact Center

Lilla Bommens Torg 11 • Box 11914 • 404 39 Göteborg
Det beror nog på att de är de som avslutar den, alltså collector. Avslutar du den innan 15 maj, så försvinner den från UC :)
Iallafall enligt hon på kundtjänst som jag pratade med i veckan :)
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Sa upp min Betalkoll själv idag, och den försvinner då från UC sa hon som tog emot min uppsägning, så det var ju iaf något positivt =) Hon sa att det sedan bara är att fortsätta att betala fakturorna enligt betalplan, och fakturorna skickas ut per mail samt att man kan betala i appen Collector Bank fortfarande.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Så om man inte själv säger upp skulden så försvinner den inte fr uc utan bara fr Bevilja kredit???
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp