• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Betalkoll, Vad är det för nåt?

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Nån mer som avslutat Betalkoll men fortsätter att delbetala?
Kan ni logga in nånstans och se kvarvarande skuld, bankgiro och ocr om man vill göra extra inbetalningar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klister

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
74
Poäng
227
Jag avslutade och får fakturan genom Mail. Där ser jag allt. Hoppas den försvinner från uc vid uppdateringen.
 

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
motivering? Tänkte söka idag
Skulle undvika ferratum pga räntan. Betalar men det minsta månadsbeloppet så händer inget med skulden.
Om man däremot tänkt betala hela skulden direkt så tycker jag inte det är något fel med ferratum. Dom har hjälpt mig många gånger i kundservice och skickat länk med inbetalning på hela beloppet och kostar inte jätte mycket då. Dom betalar även ut pengar alla dagar i veckan och är väldigt snabba.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Kommer inte in där när jag valt att avsluta Betalkoll. Då måste jag söka nytt på 10 000 som är gränsen. Jag har blancolån hos Collector och genom den appen har jag sett mitt Betalkoll och saldot. Det har plockats bort eftersom jag avslutat Betalkoll.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Har synliga 750 000 på uc o med betyg 1.5 och 2 FF kvar. Vet inte hur mina chanser till samlingslån ser ut efter deklarationen höjt min årsinkomst med 30 000 (marginellt antar jag) (åi350 000)

Många FF på bisnode.

Ferratum är väl snordyrt i mån mot BK?

Jag lever på marginalen så jag behöver tänka på månkostnaden för att annars tar jag ändå ett fullån.

Vill inte sabba för mig mer därför känns alla dessa val skitjobbiga.

Med dessa uppgifter skulle du fortfarande försöka på GF (vad är det?) Eller ferratum?

Först å främst bli av med Betalkoll som är som att ha ett snordyrt kreditkort på UC upplysningen. Skiljer inte så mkt i ränta om du bara ha 5000 kr i skuld, resten skulle ju bara vara en buffert.
GF Money, Ferratum mf har ungefär lika höga räntor gissar ja. Men mkt enklare, snabbare å smidigare än Betalkoll. Sen finns ju Happycash som bara tar Creditsafe.. Men dumpa Betalkoll först å främst! Bara ringa Collector och be dom spärra Betalkoll och sen fråga om och slutbetala skulden, sen ringa igen och be dom avsluta krediten på UC.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Gf moneys inbetalningar äts upp av räntan exakt som ferratum.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp