• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Betalningsföreläggande, någon som släppt sin skuld nu rätt nyligen till fogden ?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Tror jag kinner absolut göra som du , för det är som du säger att det tar lång tid .. för när föreläggande kommer och vänta dom 14 dagarna plus påminnelsen och sen vänta 5 dagar ytterligare , har då lönen kommit in perfekt så är det ju bara att betala igenteligen .. Håller även med dig att kanske bättre ringa borgenären och säga jag jag betala er 10k denna månaden och sen spara man dom andra 4 själv helt själv ? Men jag tror okt nov dec Jan kommer jag nog gå in med det mesta så skulderna minska rejält ... för sen i januari så kanske varje skuld bara är på 14k och då kan man betala den direkt på en månad !! Att jag inte tänkt på det innan :) herregud du är riktigt smart ju :)
När man är tvungen att överleva och ständigt duckar undan massa räkningar och krav så lär man sig alla knep som finns att tillgå för att klara sig till nästa dag... och nästa... och nästa!!
Det är därför det här forumet är så bra så man kan tipsa varann :)

Om jag var du så skulle jag inte vänta tills Gothia, Lowell och Mobillån skickar till kf. Jag skulle ringt dem och försökt få till ngn deal. Det kanske blir ett nej från alla tre men det är så värt att försöka. Du har inget att förlora, bara att vinna.

Kom ihåg att visa hur bekymrad och orolig du är över situationen. Var ödmjuk. Det ökar chanserna!
Jag håller alla tummar och tår för dig :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
När man är tvungen att överleva och ständigt duckar undan massa räkningar och krav så lär man sig alla knep som finns att tillgå för att klara sig till nästa dag... och nästa... och nästa!!
Det är därför det här forumet är så bra så man kan tipsa varann :)

Om jag var du så skulle jag inte vänta tills Gothia, Lowell och Mobillån skickar till kf. Jag skulle ringt dem och försökt få till ngn deal. Det kanske blir ett nej från alla tre men det är så värt att försöka. Du har inget att förlora, bara att vinna.

Kom ihåg att visa hur bekymrad och orolig du är över situationen. Var ödmjuk. Det ökar chanserna!
Jag håller alla tummar och tår för dig :)
Tack så mycket :) jag känner väl lite själv att Lowell och Gothia är dom som jag vill ha bort mest ! Har ringt Lowell och gotha och det är blank nej !!! Så dom kommer jag priotera först .. men kommer ringa dom när lönen kommer nu om drygt 2 veckor och erbjuda dom en större summa ! För inte ens säkert jag fått föreläggandet då ens väl ?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Tack så mycket :) jag känner väl lite själv att Lowell och Gothia är dom som jag vill ha bort mest ! Har ringt Lowell och gotha och det är blank nej !!! Så dom kommer jag priotera först .. men kommer ringa dom när lönen kommer nu om drygt 2 veckor och erbjuda dom en större summa ! För inte ens säkert jag fått föreläggandet då ens väl ?
Vad var det blankt nej på?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Vad var det blankt nej på?
Ja både från Lowell och gothia ... tråkigt ..... men men .. bara vänta tills lönen kommer in och ringa igen och erbjuda större summa ? Usch Lowell är inte roliga att ringa ... alltid så sura :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Ja både från Lowell och gothia ... tråkigt ..... men men .. bara vänta tills lönen kommer in och ringa igen och erbjuda större summa ? Usch Lowell är inte roliga att ringa ... alltid så sura :)
Menar du att de sa nej till att betala dubbelt i slutet av oktober? du kan förresten logga in på
https://mitt.lowell.se/
https://www.mygothia.com/sv-SE/gothiahttps://www.mygothia.com/sv-SE/gothia
och se om de skickat till Kf.
Man kan också betala in en del eller hela skulden där, via mina sidor, då brukar de få in pengarna snabbare.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Menar du att de sa nej till att betala dubbelt i slutet av oktober? du kan förresten logga in på
https://mitt.lowell.se/
https://www.mygothia.com/sv-SE/gothia
och se om de skickat till Kf.
Man kan också betala in en del eller hela skulden där, via mina sidor, då brukar de få in pengarna snabbare.
Loggade precis in på Lowell , kunde inte se något att dom skickat till kronofogden ... jag sa äve än det att jag kunde betala dubbelt då .. men nej ! Men har mailat dom och förklarat från min sida , skrev jag skulle börja jämka nästa månad och kommer börja betala in massa mer ! Håller tummarna ! Var brukar det stå när dom skickat ?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Loggade precis in på Lowell , kunde inte se något att dom skickat till kronofogden ... jag sa äve än det att jag kunde betala dubbelt då .. men nej ! Men har mailat dom och förklarat från min sida , skrev jag skulle börja jämka nästa månad och kommer börja betala in massa mer ! Håller tummarna ! Var brukar det stå när dom skickat ?
När Svea inkasso skickade till kf så stod det Rättsliga åtgärder
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
När Svea inkasso skickade till kf så stod det Rättsliga åtgärder
Ok ok ... står inget .. erbjöd dom 2000 kr för entercard skulderna , jag skulle bara betala 2000 kr för dom två korten på 77k ... men dom ville ha 10 000 för komplett skulden som är på 28k :( lite väl mycket det ... se vad dom säger om mailet
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Ok ok ... står inget .. erbjöd dom 2000 kr för entercard skulderna , jag skulle bara betala 2000 kr för dom två korten på 77k ... men dom ville ha 10 000 för komplett skulden som är på 28k :( lite väl mycket det ... se vad dom säger om mailet
Ligger du efter med komplett skulden eller hur kommer det sig att de vill ha 10 000 kr rakt av? Det är mkt pengar!
Du har inte betalat i slutet av september som jag förstår det. Hur mkt betalar du per månad till de olika inkassobolagen?
Har du Ikea delbetalning kortet? Så du kan göra uttag om det finns utrymme?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Ligger du efter med komplett skulden eller hur kommer det sig att de vill ha 10 000 kr rakt av? Det är mkt pengar!
Du har inte betalat i slutet av september som jag förstår det. Hur mkt betalar du per månad till de olika inkassobolagen?
Har du Ikea delbetalning kortet? Så du kan göra uttag om det finns utrymme?
Skulden till komplett förra månaden och denna skulle jag betala första gången .. jag ringde dom direkt när jag fick första brevet från dom , då fick jag en riktigt otäck kvinna i kundservice där , jag ser ett betalnings utrymme på 17 000 varje månad så 10 000 ska vi ha ! Fast jag försökte förklara att det är omöjligt för så många skulder , då sa hon att vi skicka det direkt till kronofogden istället då , så var tvungen att tacka ja till 10 000 direkt ! Det är helt sjukt faktiskt !
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp