• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Betalningsföreläggande, någon som släppt sin skuld nu rätt nyligen till fogden ?

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Någon som släppt sin skuld nu rätt nyligen till fogden ? Fick betalningsföreläggande snabbt eller väntat länge ? :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Jag fick ett föreläggande igår och det kom snabbt :( så det här att det var långa tider på kf att skicka ut förelägganden hade jag ingen nytta av! Det är Sileo som skickat till kf och de måste ha skickat det nyligen eftrsom så sent som i tisdags fick jag sms påminnelse :(:(
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Jag fick ett föreläggande igår och det kom snabbt :( så det här att det var långa tider på kf att skicka ut förelägganden hade jag ingen nytta av! Det är Sileo som skickat till kf och de måste ha skickat det nyligen eftrsom så sent som i tisdags fick jag sms påminnelse :(:(
Oj det var snabbt då ... det hoppas vi inte på :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Jag fick ett föreläggande igår och det kom snabbt :( så det här att det var långa tider på kf att skicka ut förelägganden hade jag ingen nytta av! Det är Sileo som skickat till kf och de måste ha skickat det nyligen eftrsom så sent som i tisdags fick jag sms påminnelse :(:(
För läste på deras sida om handläggningstider att det skulle ta upp till 67 dagar , men sen kunde man göra betalningsföreläggande när man ansöker maskinellt vet inte vad det innebär ??
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Jag fick ett föreläggande igår och det kom snabbt :( så det här att det var långa tider på kf att skicka ut förelägganden hade jag ingen nytta av! Det är Sileo som skickat till kf och de måste ha skickat det nyligen eftrsom så sent som i tisdags fick jag sms påminnelse :(:(
Var du sen med betalningen länge eller var det första påminnelsen i torsdags ?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Var du sen med betalningen länge eller var det första påminnelsen i torsdags ?
För att inte skicka till Kf ville de ha 1000 kr i augusti och 1800 kr i september. Betalade in 1000 kr i augusti men kunde inte betala 1800 kr i september. Så den summan gick till kf + extra avgifter.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
För att inte skicka till Kf ville de ha 1000 kr i augusti och 1800 kr i september. Betalade in 1000 kr i augusti men kunde inte betala 1800 kr i september. Så den summan gick till kf + extra avgifter.
Så du var sen bara några dagar då ?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Mer än så, skulle ha betalat in mitten på september.
Ok ok .. ska du betala den direkt hos kronofogden då ? Har själv börjat släppa .. dock ingen ännu som skickat in till fogden ... så lär väl dröja några veckor till minst innan första brevet får jag hoppas .. kommer dock i slutet på oktober kunna betala in 30k .. måste dock välja en av skulderna :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Ok ok .. ska du betala den direkt hos kronofogden då ? Har själv börjat släppa .. dock ingen ännu som skickat in till fogden ... så lär väl dröja några veckor till minst innan första brevet får jag hoppas .. kommer dock i slutet på oktober kunna betala in 30k .. måste dock välja en av skulderna :)
Jag kanske missuppfattade din fråga, jag har inte "släppt" så om du menar inför löneutmätning eller skuldsanering, utan Sileo skickade till kf åga utebliven betalning. Så det var inte med flyt fr min sida.

Nu ska jag göra det "vanliga"... vänta på påminnelsen och sen vänta en vecka till och sen skicka i kvittot och sen betala, måste klara mig till slutet av oktober!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp