• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Betalningsföreläggande, någon som släppt sin skuld nu rätt nyligen till fogden ?

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Sergel, Visma. :) Svea är också bra där har jag hjälpt en kompis att få till avbetalning och dra tillbaka från fogden
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Sergel, Visma. :) Svea är också bra där har jag hjälpt en kompis att få till avbetalning och dra tillbaka från fogden
Sedärr ja :) det låter ju ändå som det finns en chans .. för när föreläggande kommer då har jag fått ihop minst 15 av 30k som ska in .. hoppas dom tar det då :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Sergel tog tillbaka mitt betalningsföreläggande om jag betalade in 2000kr på en skuld på 51K...detta var förra veckan, så dom är riktigt snälla!
Oj ja det är ju inte dåligt ! Då vet jag ju det också stort tack :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Sergel tog tillbaka mitt betalningsföreläggande om jag betalade in 2000kr på en skuld på 51K...detta var förra veckan, så dom är riktigt snälla!
För min tanke är att när ett föreläggande kommer att erbjuda dom typ halva skulden och sen dra tillbaka den .. för på så sätt köper du dig tid .. och månaden efter betalar du in halva på nästa skuld .. på så sätt kan man undvika utmätning ganska länge ..
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
För min tanke är att när ett föreläggande kommer att erbjuda dom typ halva skulden och sen dra tillbaka den .. för på så sätt köper du dig tid .. och månaden efter betalar du in halva på nästa skuld .. på så sätt kan man undvika utmätning ganska länge ..
så kan man absolut göra!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Det är olika hur mkt de vill ha men börja men lägg dig lågt fr början och förhandla!! Onödigt kanske att erbjuda dem 10 000 direkt om de skulle nöja sig med hälften. så kan du höja om du märker att det inte funkar.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Det är olika hur mkt de vill ha men börja men lägg dig lågt fr början och förhandla!! Onödigt kanske att erbjuda dem 10 000 direkt om de skulle nöja sig med hälften. så kan du höja om du märker att det inte funkar.
Asbsolut det var smart ! Ska testa i nov när breven börjar komma från dom . Kommer kunna samlat ihop iallafall fall 35-45k då ... frågan är om man ska ta bort en direkt ? Eller dela upp det på 4 lån vad tror du ?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Asbsolut det var smart ! Ska testa i nov när breven börjar komma från dom . Kommer kunna samlat ihop iallafall fall 35-45k då ... frågan är om man ska ta bort en direkt ? Eller dela upp det på 4 lån vad tror du ?
Alltså svårt att säga. Jag personligen skulle hellre spara en del av de pengarna som extra reserv eftersom man aldrig vet vad som kan dyka upp nästa månad och så står man med skägget i brevlådan och önskar att man hade några tusen.
Sen tror jag att jag inte skulle valt att ta bort en enda utan försökt betala ner på fler eftersom det visar på "god vilja" att betala bort på skulderna hos fler aktörer, det kanske kan ge plus poäng vi d annat tillfälle.
Men som sagt väldigt svårt att säga då varje situation är unik.
Vad har du att välja mellan mer konkret?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp