• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Betalningsföreläggande, någon som släppt sin skuld nu rätt nyligen till fogden ?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
För läste på deras sida om handläggningstider att det skulle ta upp till 67 dagar , men sen kunde man göra betalningsföreläggande när man ansöker maskinellt vet inte vad det innebär ??
En del stora skickar in filer med ansökningar. De hanteras med automatik i vissa fall.
Vill du kräva någon på betalning får du fylla i en blankett.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
En del stora skickar in filer med ansökningar. De hanteras med automatik i vissa fall.
Vill du kräva någon på betalning får du fylla i en blankett.
En del stora säger du , är det typ Sergel inkasso ? Om man tex har 3 fall där så kan dom skicka det som en fil istället ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
En del stora säger du , är det typ Sergel inkasso ? Om man tex har 3 fall där så kan dom skicka det som en fil istället ?

Dom är väl en av de större, dom skickar nog sitt på fil för det mesta
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
När dom skickar det på fil , är det då det går oftast mycket snabbare att få ut betalningsföreläggande?

Ja, fast inte alla ändå tror jag.. jag handlägger ju inte, ser bara ärendena och ser när ansökan kommit in och lite sånt.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Någon som vet hur mycket inkasso bolagen brukar vilja ha för att dra tillbaka en skuld från kronofogden ? Säg skulden är på 30 000kr ... kan. 10 000 kr räcka då ? Eller brukar dom vilja ha mycket mer ? Tacksam för svar
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Någon som vet hur mycket inkasso bolagen brukar vilja ha för att dra tillbaka en skuld från kronofogden ? Säg skulden är på 30 000kr ... kan. 10 000 kr räcka då ? Eller brukar dom vilja ha mycket mer ? Tacksam för svar
. Maila dem och var inte rädd att bre på med snyft! Har jag gjort de gånger det hänt mig och fått till bra deals. Inte haft så mkt som 30 000 men spontant känns det som det borde gå enklare att få till nåt
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
För jag gissar på att dom kommer släppa skulderna nu snart till kronofogden , troligtviss denna veckan .. men verkar ta lite tid sen för dom att få ut betalningsföreläggande från kronofogden .. så tänkte i oktober lönen att man kanske kunde erbjuda dom 15 000 kr av dom 30 000 och se om dom
Tar dom ... för går ju fortare för dom att ta dom än att vänta på pengarna vid en löneutmätning ju , så tänkte jag :)
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
För jag gissar på att dom kommer släppa skulderna nu snart till kronofogden , troligtviss denna veckan .. men verkar ta lite tid sen för dom att få ut betalningsföreläggande från kronofogden .. så tänkte i oktober lönen att man kanske kunde erbjuda dom 15 000 kr av dom 30 000 och se om dom
Tar dom ... för går ju fortare för dom att ta dom än att vänta på pengarna vid en löneutmätning ju , så tänkte jag :)

Jo det är inte omöjligt att de nappar!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp