• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Beviljad skuldsanering!

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
98
Poäng
257
Märkt att de mindre lånen som jag släppt inte gått till inkasso. Inte heller Swedbank lånet. Kan dessa ingå i skuldsanering ändå trots att de inte gått till kronofogden?
Du behöver inte ha ett enda låm vid inkasso eller kronofogden för att få skuldsanering.
Vet inte varför folk tror det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lester

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
148
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Uppger alla lån under inledande.När du.får betalplan står alla lån med.Annars bara lägga till
 

Sassan95

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
28 December 2020
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Hej!
Kanske fel tråd men är det någon som vet hur lång tid det tar för KF att uppdatera vad de ska dra varje månad i utmätningen efter att man lagt in nya inkomstuppgifter och utgifter alltså så som resor, hyreshöjning etc?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 042
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Hej!
Kanske fel tråd men är det någon som vet hur lång tid det tar för KF att uppdatera vad de ska dra varje månad i utmätningen efter att man lagt in nya inkomstuppgifter och utgifter alltså så som resor, hyreshöjning etc?
Jag skickade in min nya hyra, dem ändrade direkt och jag fick ett nytt beslut dagen efter och det är redan ändrat hos min arbetsgivare. Det gick otroligt fort.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
892
Mottagna reaktioner
342
Poäng
497
Fått svar nu från min handläggare som hade hand om min omprövning våren 2022. Min handläggare skrev.


Hej,

Har nu kollat med kollegor och tyvärr kan vi på Skuldsaneringen inte ändra betalningsmottagare om vi inte får in det ifrån aktuell borgenär.

Du kanske skulle kunna kontakta Intrum Norge så de kan informera Intrum Sverige om att ni båda är medlåntagare på lånen, så att de kan skicka in ett överlåtelseavtal om att de har rätten att få betalt ur den pågående skuldsaneringen.


Då frågar jag mig - är min handläggare rolig på riktigt? Det kommer aldrig Intrum Norge att göra för då förlorar dom pengar. Jag kan däremot ringa vår handläggare på Intrum Sverige och be denne ta kontakt med Intrum Norge och be dom skicka dokument på att jag står som medlåntagare, det kan jag göra och se ifall det går igenom;)
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 853
Mottagna reaktioner
1 840
Poäng
1 277
Fått svar nu från min handläggare som hade hand om min omprövning våren 2022. Min handläggare skrev.


Hej,

Har nu kollat med kollegor och tyvärr kan vi på Skuldsaneringen inte ändra betalningsmottagare om vi inte får in det ifrån aktuell borgenär.

Du kanske skulle kunna kontakta Intrum Norge så de kan informera Intrum Sverige om att ni båda är medlåntagare på lånen, så att de kan skicka in ett överlåtelseavtal om att de har rätten att få betalt ur den pågående skuldsaneringen.


Då frågar jag mig - är min handläggare rolig på riktigt? Det kommer aldrig Intrum Norge att göra för då förlorar dom pengar. Jag kan däremot ringa vår handläggare på Intrum Sverige och be denne ta kontakt med Intrum Norge och be dom skicka dokument på att jag står som medlåntagare, det kan jag göra och se ifall det går igenom;)
Handläggaren är rolig på riktigt, förhåller sig till rådande regelverk.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
892
Mottagna reaktioner
342
Poäng
497
Handläggaren är rolig på riktigt, förhåller sig till rådande regelverk.

Varför kan inte jag bara skicka till krono nya betalningsuppgifter så vår skuld minskar snabbare? Nej, istället ska den som vill ha mest av kakan styra och bestämma. Klart som fan att Intrum Norge aldrig och åter aldrig kommer skicka till Intrum Sverige och säga att jag är medlåntagare. Det säger sig självt.

Nu är skulderna i Sverige och vi bor i Sverige sedan snart sex år tillbaka men nej, det är Intrum Norge som äger skulden och då bestämmer dom. Dom t.o.m sätter räntan på våra två skulder som vi nu avbetalar på 5900 kr i månaden.

:facejoy::facejoy::facejoy:
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 853
Mottagna reaktioner
1 840
Poäng
1 277
Varför kan inte jag bara skicka till krono nya betalningsuppgifter så vår skuld minskar snabbare? Nej, istället ska den som vill ha mest av kakan styra och bestämma. Klart som fan att Intrum Norge aldrig och åter aldrig kommer skicka till Intrum Sverige och säga att jag är medlåntagare. Det säger sig självt.

:facejoy::facejoy::facejoy:
Om du skulle få bestämma vem som tar emot betalning så fattar du nog själv att hela systemet skulle fallera...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp