• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Beviljad skuldsanering!

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
892
Mottagna reaktioner
342
Poäng
497
Om du skulle få bestämma vem som tar emot betalning så fattar du nog själv att hela systemet skulle fallera...

Då skulle Intrum Sverige ta betalning från min skuldsanering. Då skulle våra skulder minska med flera hundra tusen på de två år som är kvar på min sanering men så blir det inte.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 853
Mottagna reaktioner
1 840
Poäng
1 277
Då skulle Intrum Sverige ta betalning från min skuldsanering. Då skulle våra skulder minska med flera hundra tusen på de två år som är kvar på min sanering men så blir det inte.
Då skulle du kunna skicka in "Kaffesump Inkasso" som betalningsmottagare...
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
892
Mottagna reaktioner
342
Poäng
497
Då skulle du kunna skicka in "Kaffesump Inkasso" som betalningsmottagare...

Mamma sa en sak och det var, betala inte till Intrum Sverige, låt den gå till krono och sedan när den går till krono så anger fru kaffesump i bestridande att " kaffesump står som medlåntagare och jag står inte ensam". Man gamblar som fan, jag vet. Man tar en risk men kanske den är värd? Går den inte igenom så får hon löneutmätning och betalningsanmärkning men då har man provat i alla fall.

När vi pratade med vår handläggare på Intrum Sverige och vi sa att vi ska ansöka om skuldsanering då började h*n skruva på sig och andningen blev annorlunda. Antar att dom vet precis som jag, ansöker vi om skuldsanering så får dom kanske bara 10% av den totala skulden ;)

Är inte riktigt beredd att ge min fru betalningsanmärkning då vi handlar mycket från Klarna till våra katter och då hon tjänar väldigt bra och vi gjort omprövning och lever långt över existensminimum redan;)

Jag gör min sista betalning i mars 2026 på min sanering.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 853
Mottagna reaktioner
1 840
Poäng
1 277
Mamma sa en sak och det var, betala inte till Intrum Sverige, låt den gå till krono och sedan när den går till krono så anger fru kaffesump i bestridande att " kaffesump står som medlåntagare och jag står inte ensam". Man gamblar som fan, jag vet. Man tar en risk men kanske den är värd? Går den inte igenom så får hon löneutmätning och betalningsanmärkning men då har man provat i alla fall.

När vi pratade med vår handläggare på Intrum Sverige och vi sa att vi ska ansöka om skuldsanering då började h*n skruva på sig och andningen blev annorlunda. Antar att dom vet precis som jag, ansöker vi om skuldsanering så får dom kanske bara 10% av den totala skulden ;)

Är inte riktigt beredd att ge min fru betalningsanmärkning då vi handlar mycket från Klarna till våra katter och då hon tjänar väldigt bra och vi gjort omprövning och lever långt över existensminimum redan;)

Jag gör min sista betalning i mars 2026 på min sanering.
Du har ju en bra lösning, låt det gå till tingsrätt om så behövs.
 

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
69
Poäng
196
Då har de nog räknat att du inte har råd att betala något just nu därför du inte får betala under inledande. Det kan ju ändras när betalplanen kommer. Jag fick betala 15700kr under inledande och när jag fick betalplanen så vart det 16800kr istället. Har en sambo som pluggar, inga barn. Skulle ompröva om 2 år då sambon pluggat färdigt. Kommer förmodligen att få betala mer då :)
Nu tillbaka till ämnet ^^
När jag har gjort testet på kfm hemsida samt löneutmätning, om jag kan få en skuldsanering så jag uppfyller kraven.
När det gäller löneutmätning tex så jag kommer betala ca 2500kr (förbehålls belopp mer än 10000+hyran+rese kostnader till jobb mm).
Jag har reagerat att du betalar väldigt hög summa, alltså 16.800kr så får jag fråga två saker ^^:

1. Om det är okej att fråga vad har du för månadsinkomst efter skatt samt boende kostnaden?
2. Har du släppt allt till kf, dvs du har fått utslag, betalningsanmärkning och sen ansökt om skuldsanering?
 

Kia

Aktiv medlem
Poäng: 61
Blev medlem
16 Mars 2024
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Nu tillbaka till ämnet ^^
När jag har gjort testet på kfm hemsida samt löneutmätning, om jag kan få en skuldsanering så jag uppfyller kraven.
När det gäller löneutmätning tex så jag kommer betala ca 2500kr (förbehålls belopp mer än 10000+hyran+rese kostnader till jobb mm).
Jag har reagerat att du betalar väldigt hög summa, alltså 16.800kr så får jag fråga två saker ^^:

1. Om det är okej att fråga vad har du för månadsinkomst efter skatt samt boende kostnaden?
2. Har du släppt allt till kf, dvs du har fått utslag, betalningsanmärkning och sen ansökt om skuldsanering?
Har du släppt allt? Hur är isåf gången för det? Allt på en gång?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp