• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

bil-lån via Santander

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Gissar 4.95?

Dom är nog bra i rätta bedömningar, vet inte om vi haft något återtag från dom
Min som återtogs låg hos dem. Men först skickades varje utebliven månadsbetalning till fogden, en i taget. Tog ganska lång tid till återtag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Min som återtogs låg hos dem. Men först skickades varje utebliven månadsbetalning till fogden, en i taget. Tog ganska lång tid till återtag.

Det förfarandet har jag noterat, men fortfarande tror jag inte att jag sett något återtagande, möjligen kanske dom löser återtagandet utan KFMs inblandning, var det kfm som hämtade eller efter överenskommelse med bilhandlaren/santander?
Tror de flesta återtagningar jag varit med på rört volvofinans, men så beviljar dom billån till personer med pågående löneutmätning också
 
X

Xaviar

Gäst
Poäng: 0
Låter ju bra! Vad hade du för uc-betyg då?
Det var säkert ok med under 1% på UC då jag bara hade en full UC-förfrågan från Ecter tidigare. Har sedan bara ett mindre utnyttjat belopp på ett kreditkort.
Står det på kopian man får från UC vilket betyg man har? Har nog slängt den.
Men med en årsinkomst i dom lägre registren, runt 210.000 så var jag def. orolig för avslag och tog inget för givet.
 
X

Xaviar

Gäst
Poäng: 0
Gissar 4.95?

Dom är nog bra i rätta bedömningar, vet inte om vi haft något återtag från dom
Ja tro jag fick den räntan då lånebeloppet var såpass lågt. Trodde faktiskt det var 3.95% men tji fick jag. Santander var i alla fall smidiga och snabba med upplägget. Tyvärr så gick det inte att få e-faktura på billånet konstigt nog så det blev autogiro istället.
Men lån ger mig numera lätt ångest efter allt arbete med att få ekonomin på fötter och alla dessa försakelser man gjorde för att nå dit så bilen skall betalas av så snabbt som möjligt den saken är klar.
 

johansson86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
66
Poäng
207
Det var säkert ok med under 1% på UC då jag bara hade en full UC-förfrågan från Ecter tidigare. Har sedan bara ett mindre utnyttjat belopp på ett kreditkort.
Står det på kopian man får från UC vilket betyg man har? Har nog slängt den.
Men med en årsinkomst i dom lägre registren, runt 210.000 så var jag def. orolig för avslag och tog inget för givet.


Oj under 1 % är ju sjukt bra på uc.. då har jag en ganska lång bit kvar tills dess. (7,79 %) just nu
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Ja tro jag fick den räntan då lånebeloppet var såpass lågt. Trodde faktiskt det var 3.95% men tji fick jag. Santander var i alla fall smidiga och snabba med upplägget. Tyvärr så gick det inte att få e-faktura på billånet konstigt nog så det blev autogiro istället.
Men lån ger mig numera lätt ångest efter allt arbete med att få ekonomin på fötter och alla dessa försakelser man gjorde för att nå dit så bilen skall betalas av så snabbt som möjligt den saken är klar.

Det är flera finansbolag som inte kan fixa efaktura för avbetalningskrediter, ecster kunde det inte för något år sedan heller, vet inte om dnb kan det heller, är tydligen väldigt svårt att få till system för det.

Räntan sätts lite genom deal mellan handlaren och finansbolaget. Ibland kan det vara räntekampanjer för att man vill få fart på säljandet, januari kan vara trögt annars och billån går iväg med 0.49 och 0.99 och liknande, då får ofta billhandlarna betala en peng till finansbolaget för krediten. Säljer man billån med 5% ränta får bilhandlaren kickback från finansbolaget i stället.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
580
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Det är flera finansbolag som inte kan fixa efaktura för avbetalningskrediter, ecster kunde det inte för något år sedan heller, vet inte om dnb kan det heller, är tydligen väldigt svårt att få till system för det.

Räntan sätts lite genom deal mellan handlaren och finansbolaget. Ibland kan det vara räntekampanjer för att man vill få fart på säljandet, januari kan vara trögt annars och billån går iväg med 0.49 och 0.99 och liknande, då får ofta billhandlarna betala en peng till finansbolaget för krediten. Säljer man billån med 5% ränta får bilhandlaren kickback från finansbolaget i stället.
Lasseman du har full koll, skulle nästan kunna tro du är lite bilhandlare ;)
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Det förfarandet har jag noterat, men fortfarande tror jag inte att jag sett något återtagande, möjligen kanske dom löser återtagandet utan KFMs inblandning, var det kfm som hämtade eller efter överenskommelse med bilhandlaren/santander?
Tror de flesta återtagningar jag varit med på rört volvofinans, men så beviljar dom billån till personer med pågående löneutmätning också
Det var överlämning till bilhandlaren.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp